Hoe en wanneer kan ik het beste een hibiscus verplanten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
5.9K

Het beste antwoord

Een hibiscus kun je nu verplaatsen, heb het zelf vorige week ook gedaan. Steek ruim rond de kluit uit, laat de hoofdwortels intact en zet m zo snel als mogelijk op de nieuwe plek met verse aarde. Daarna een flinke plens water erbij en het komt helemaal goed.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ga er vanuit dat je een buitenplant bedoelt, anders had je het over "verpotten" gehad, denk ik.

Eigenlijk is NU de beste tijd om een hibiscus te verplanten.
Maar je had er voorbereidend werk voor moeten doen in de zomer, namelijk rondom de hibiscus een geul maken. De wortels wekelijks steeds wat dieper door steken zodat ze al vast nieuwe haarwortels kon maken voor haar nieuwe kleinere kluit aarde wanneer je haar zou opnemen en elders zou in graven.

Dus volgend jaar een nieuwe kans.
Hou een diameter van 1 meter aan als ze al volgroeid is.
Volgroeid = 2,5 tot 3m hoog.

En na het verplaatsen dagelijks water geven om de kans zo groot mogelijk te houden dat de haarwortels voldoende water opnemen voor de al volwassen plant.

Veel succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Hibiscus kan je zeer goed terugsnoeien, vroeger deden we dat elk jaar, maar tegenwoordig zie je dat niet meer.
Na het verplanten (dat je nu al kan doen), knip je direct de halve struik af, dan ben je direct veel blad kwijt, wat weer beter is na het overzetten en de hergroei volgend jaar is veel beter, dus ook meer en grotere bloemen.