Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het witte spul dat uit mijn plantje komt?

Toegevoegd na 6 minuten:
ik heb een boon gekregen en die moet nog ontkiemen maar ik gaf hem net water en toen zag ik wit vocht

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
9.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet je vraag misschien iets meer uitleggen
Amadea
11 jaar geleden
Als de boon nog moet ontkiemen is er toch nog geen sprake van een plantje? De toevoeging is verwarrend!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je een boom snoeit kan er 'melk' uit de takken lopen. Planten die dit doen zijn o.a. een druif of wolfsmelk (bij wolfsmelk komt de naam daar ook vandaan). Meestal is het compleet onschuldig en gaat het vanzelf over, maar bij grote bomen waar je takken afzaagt kan het aan te bevelen zijn om de wonden af te dekken met wondbalsem. Bij sommige planten kunnen die witte sappen trouwens licht irriteren op de huid, dus goed oppassen!

Groetjes,

Frank Houweling
Fruitbomen.net
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is melksap. Er is kennelijk een blaadje afgebroken. Je kunt het vergelijken met bloed als je als mens een wondje hebt.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraagsteller zegt boon moet nog ontkiemen, een afbrekend blaadje lijkt me dan vrij lastig. geen waardevol antwoord

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding