eten mollen krekels?

ik moet een foodweb maken en ik vroeg me af of mollen krekels eten?...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1K
Rieneke1
8 jaar geleden
Als ze bovengronds komen, en ze vinden een verzwakte krekel, dan zullen ze die wel opeten/meenemen naar hun voorraadkamer denk ik.
Krekels actief vangen lijkt me niet zo voor de hand liggend.

Antwoorden (1)

Het voedsel van een mol bestaat overwegend uit regenwormen, insecten en insectenlarven die hij onder de grond vindt. 's Nachts komt hij soms boven, op zoek naar slakken en andere kleine dieren. Muizen vormen een welkome afwisseling. Voor de wintertijd legt hij een voorraad wormen aan; hij verlamt de wormen door ze in de zenuwstreng te bijten.

Krekels moeten op hun hoede zijn voor kikkers, salamanders, spinnen en
schorpioenen (en ook voor mensen). Ze behoren niet tot het standaard menu van een mol. Een krekel kan zich wel onder de grond verstoppen, maar daar is hij sneller weer weg dan dat een mol 'm te pakken zou kunnen krijgen. Het antwoord op de vraag is nee.

Het grappige is dat er een dier bestaat dat veenmol heet en geen mol is, maar een op een krekel lijkend insect. Dit beestje vormt zo toch een verbinding tussen mol en krekel...
Amadea