Is het heel belangrijk om een matras 72 uur te laten "rusten"?

Is het belangrijk om een matras wat bij aankoop opgerold was echt 72 uur te laten liggen en niet te beslapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
85.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou daar het nut van moeten zijn?

Het beste antwoord

jawel is wel belangrijk dat je tog minimaal 24 uur laat liggen want hij gaat net zoals een luchtbed zich uitvouwen en als je er op gaat liggen dan doet die dat niet goed en gaat die die vorm aan houden dus als je bijvoorbeeld een doos er op zet dan zie je dat en houd je dat altijd. had ik perongeluk gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aha Ikea!

Had ook ooit zo'n opgerolde matras, maarja, moest 's avonds toch echt gaan liggen. Geen probleem. Ding had een prima vorm na 2 dagen.

Ik denk dat ze dat erop zetten dat je na 72 uur helemaal van de matras kan genieten zoals het is bedoelt, voordien kan je misschien nog wat bobbels en opgekrulde hoeken tegenkomen.

Dat mensen niet naar 1 nacht al komen klagen bij de Ikea dat hun matras niet lekker ligt.

Gewoon lekker gaan snurken. ;-)