Truitje met chloorvlekje verven?

Hoi, ik heb een leuk truitje waar een uitgebeten chloorplekje in zit. Kan ik dit verven of blijft het plekje dan toch lichter dan de rest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor materiaal is het truitje?
Katoen, of wat voor synthetische vezel?
Wat voor kleur is het truitje.
Licht of donker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katoen, lichtgrijs.

Het beste antwoord

ik heb dat ook al voorgehad en heb toen het ook proberen te verven. Maar de vlek bleef je zien. Uitleg in de drogistwinkel was : als er chloor of bleekwater op is geweest dan pakt daar geen verf meer op. Kun je er niets iets anders overzetten. Mooie pailletten dat je erop naait , een lint of iets erover borduren of iets dergelijk. ( dat heb ik gedaan nadat er iets was uitgelopen op een mooi jurkje en die vlekken kreeg ik er ook niet meer uit ) spijtig dat zoiets gebeurt , en meestal met kledingstukken die je echt leuk en mooi vind.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Vervelend hè? Maar bedankt voor de goede tip!!
Ivana
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Je kan t proberen maar je blijft t zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee verven helpt niet tegen chloor vlekken.

Wat je kunt proberen is om met een viltstift, met dezelfde kleur als je truitje, de vlek voorzichtig bij te kleuren. Het katoen zuigt de kleurstof op en krijgt een andere kleur.

Je koopt een uitgebreide set viltstiften die kinderen gebruiken om in een kleurboek de plaatjes te kleuren en kijkt wat de kleur is die er het meest op lijkt.

Kies de kleur die een beetje lichter is dan de kleur van de stof om te kleuren. Eventueel kun je als de stof droog is met dezelfde stift nog eens kleuren om de vlek wat donkerder te maken. Of met een andere stift (die wat donkerder) is, de vlek nog wat bijwerken.