we zetten ieder jaar het zwembad op alleen hij wordt steeds groen wat we ook gebruiken (chloor of van die tabletten) wat kun je daar aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (4)

Hier kun je niks tegen doen, het is gewoon de natuur. Of je moet een beschermende atmosfeer hebben maar dat wil je nou net niet in de zomer.

Meer kun je niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb voor mijn raam elk jaar een zwembad staan, zit een pompje in, beetje chloor, en wanneer niet in gebruik zit er een zeiltje er overheen. Staat vanaf juni - september/oktober, geen algje te zien hoor...
De pH-waarde van het water goed in de gaten (en op peil) houden.

"Eerst de pH-waarde meten met een ph meter. Indien nodig moet u de ph waarde bijstellen. Groen zwembadwater komt vaak voor na een zware onweersbui. Wacht dan eerst één a twee uur. Daarna de chloorwaarde weer meten en zonodig bijstellen."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik je al een filter? probeer dit eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet alleen de chloor die je zwembad mmo proper zal houden. Vooral bij warm weer beginnen er ook algen te groeien (die zelfs bestand zijn tegen chloor). Je dient eerst te meten of je PH waarde goed is: tussen de 7,2 en de 7,6 (met fietstrips of vloeistof). Je kan PH minus of PH plus in poedervorm kopen. Als je PH goed zit zal de chloor werken. Daarenboven moet je met warm of broeierig weer ook anti-alg toevoegen aan het water. Als je dit wekelijks doet, voorkom je groen of troebel water.