1001 toepassingen voor tissues. Welke dan?

Ik zag een slogan bij tissues : 1001 toepassingen. Ik kom zelf niet verder dan een stuk of 10. Welke toepassingen zien jullie?

Toegevoegd na 2 dagen:
Iedereen bedankt voor de antwoorden!! leuke ideeen!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.6K

Antwoorden (16)

1001 toepassingen is een verzinsel van een marketeer die niet met iets beter kon vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die niet met iets beter kon vinden?
Hieronder zie je hoe ze aan die naam 1001 toepassingen zijn gekomen:

Een verfrissend idee
Gemak dient de mens

Tissue producten worden in toenemende mate gebruikt en de toepassingen zijn dan ook eindeloos. Hierdoor zijn ze zeer geschikt voor uw reklame of PR campagne richting talloze doelgroepen. Tissue producten komen immers altijd en overal van pas.

1001 toepassingen

PromoTissue™ is gespecialiseerd in promotionele, op maat gemaakte tissues voor allerlei doeleinden. Wij werken intensief samen met diverse fabrikanten die ieder haar eigen specialisme heeft. Hierdoor kunnen wij welhaast elke oplossing bieden voor uw behoefte. Of het nu gaat om baby doekjes, make-up removal doekjes, anti-bacteriele doekjes, handreinigingsdoekjes of bedrukte tissues of tissuedozen.

Functionele tissues, een wereldwijde groeimarkt

De afgelopen 10 jaar is de markt voor voor functionele tissues gegroeid met ca. 22% per jaar(bron:Euromonitor). De vraag naar tissues door zowel consumenten als producenten zal naar verwachting stijgen tot ca. 4 miljard Euro in 2009. De belangrijkste redenen hiervoor zijn de toenemende behoefte aan gemak en het op de markt komen van steeds meer funtionaliteiten. Ca. 7 jaar geleden besloeg het aandeel van babydoekjes nog zo'n 82%. Momenteel maken reinigings- en cosmetische tissues al zo'n 40% deel uit van de markt welke blijft groeien met dubbele groeicijfers. Deze groeicijfers geven aan dat tissues steeds massaler worden geaccepteerd hetgeen ze steeds geschikter maakt voor promotionele toepassingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind tien al heel knap. 1001 vind ik sterk overdreven, vooral als je geen erg groot voorstander bent van al dat wegwerppapier en de meeste van dergelijke klusjes met een vaatdoekje oid oplost. Maar met zijn allen komen we misschien wel aan de 1001 ??

Eens kijken of ik er een paar niet-voor-de-hand-liggende zoals neus snuiten weet :
- mes afvegen zodat je hetzelfde mes voor iets anders kunt gebruiken
- als alternatief voor bierviltje gebruiken
- vervanging voor wc-papier
- vervanging voor keukenrol
- brillenpoetsdoekje

Zo, als nog 200 GV-ers er vijf weten, zijn we d'r al zo wat.

Het is natuurlijk een marketingtruc, vooral om het marktaandeel te vergroten ten koste van ander wegwerp- en duurzaam materiaal ; met een propje papier kan je zoveel ; als de kosten niet uitmaken (want die tissues zijn duur) zou je er zelfs je ramen mee kunnen lappen. Beetje veel werk, maar het kan. Ze willen natuurlijk graag met die reclame een nieuwe markt aanboren. Kweenie of het gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1001 is een aantal dat in het nederlands gelijk staat aan 'heel veel'. Het gaat hier dus niet om het letterlijke aantal, maar om de figuurlijke betekenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn 5:
keukenblad schoonmaken
Mond schoonmaken
handen schoonmaken
grond schoonmaken
Nagellak verwijderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haarballen oprapen.
kattenkontjes poetsen.
vieze kinnebakjes schoonmaken.
braaksel opruimen.
bloed van krabbels opdeppen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Misschien is er een link met "verhalen uit 1001 en 1 nacht"? Dat zijn er ook heel veel.

Maar goed, een paar toepassingen (hopelijk geen dubbele).

- een bulkje uit je neus peuteren
- rochels van het trottoir vegen
- een bulkje uit andermans neus peuteren
- een paar gaten in knippen en als carnavalsmasker gebruiken
- een paar honderd aan elkaar plakken en dan als hetelucht ballon gebruiken
- een fabrikant vragen om er porno op te drukken en dan als vervanging voor de dvd in de slaapkamer
- gebruiken voor wat daarna volgt

Ziek? Ik? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MrCor: De laatste twee vind ik wel leuk. Ik ga er gelijk achteraan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schitterend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie hoor ! :-)
- BH-opvulling (ja meisjes van 13 doen dit echt)
- knutselmateriaal
- i.p.v. oordopjes
-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat dacht je van:
je tranen van het lachen, om veel van deze malle atwoorden, te deppen ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Het aanrecht schoonmaken
- Neus snuiten
- tarnen afvegen
- Instrument schoonmaken
- Handen drogen
- vetvlekken verwijderen
- Huid ermee schoonmaken
- ipv toiletpapier gebruiken
- stof ermee verwijderen
Uhm, je kunt er veel mee schoonmaken denk ik vooral. Als je dan alles meetelt kom je hoog uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op Zweedse verpakkingen staat ook wel spermdöker of zoiets.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Ik gebruik ze als een vouw-harmonika gevlochten door mijn teennagels, als ik toe ben aan frivole tenen.

Verder heb ik ze altijd in m'n auto - voor beslagen ramen, als ik door de file de berm in moet vluchten omdat ik het tankstation niet meer kan halen, of om in dezelfde file m'n boodschappenlijstje te maken, na een strandwandeling transporteer ik er m'n verzamelde schelpjes in, ik "glim" m'n schoenneuzen er mee op als ik weer eens geen tijd gehad heb om ze te poetsen, ik droog me ermee af na een regenbui (ja, ik héb een paraplu in de auto, maar 99 van de 100 keer vergeet ik hem mee te nemen) of als het on-nederlands warm is in de file (ik heb geen airco in de auto) - kortom : ik heb graag een doos tissues in de auto....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slim!
-Ik dep er geknoeide mascara en eyeliner mee op.
-Haal er ook gemorste oogdruppels mee weg.
-Stof er de bladeren van mijn ficus mee af.
-Veeg er tv en computerscherm mee schoon.
-Pak er een halogeenlamp mee aan als ik die moet verwisselen.
-Pak er de deurkruk in openbaar toilet mee aan en draai er daar de kraan mee open.
-Hap erin als ik mijn lippen gestift heb.
-Dep gemorste vloeistof van mijn kleding voordat ik die eventueel met een vlekkenmiddel te lijf moet gaan.-
-Dep er bloed mee op als ik me snijd.
-Pak er griezelige insekten mee die mijn huis zijn binnen gedrongen.

Weer 10 (?) toepassingen erbij.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk! we komen steeds dichterbij de 1001 :-p
Ik maak er mijn spiegels mee schoon,
De wastafels,
Soms ook als stofdoek,
Als mijn kat een haarbal heeft, ruim ik deze hiermee op,
Een spin of ander insekt dood of levend, pak ik hiermee op,
Als ik aan het koken ben en er valt wat op de grond pak ik een tissue,
Het scherm van de t.v. en laptop schoonmaken,
Vieze vingers van kinderen mee schoonmaken.
Mijn magnetron verwijderen van vette vingers en vieze vlekjes,
Mijn neus in snuiten,
De ogen van de hond schoonmaken,
Een vlekje in mijn kleding mee schoonmaken,
Dit zijn ze zo ongeveer, hier heb je wel voldoende aan toch. Als iedereen zo reageerd kom je vanzelf aan 1001 toepassingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij bent ook al zo'n veelverbuiker :-)
proppenschieten
natte proppen schieten tegen de ramen waar ze dan blijven hangen
in de bilnaad stoppen als het heet is zodat het zweet je niet door de bilnaad loopt
de printerkoppen reinigen
de inkt van je handen poetsen nadat je de printerkoppen hebt gereinigt omdat je meer inkt aan je handen hebt dan aan de tissues
de gehoorgang van binnen drogen
de oliepeilstok van de auto afvegen.
als aanmaakpapiertje gebruiken voor de bbq
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook al van die goeie!!
oliepeilstokje afvegen doe ik ook altijd zo :-) handig!
glaswerk poetsen
vervangend wc papier (als dat op is)
slabbetjes
monddoekjes
bh vulling
broekvulling voor de man
vulling in je schoenen voor als die te klein zijn
tegen niezen
neus snuiten
vervangende tampon
pc doekje
telefoonschoonmaken
kattenkots opruimen
kattendrollen van de gang opruimen
handig voor op de camping
ppfff ik ben op