Is het technisch gezien mogelijk warm water pas te laten doorstromen als het daadwerkelijk warm is?

als ik warm water tap, is dat eerst koud.
ik vang dat op voor de planten, maar hoeveel mensen laten het niet gewoon doorstromen tot het warm is?
wellicht is hier al iets voor op de markt?

Rieneke1
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Wat wel heel snel werkt is een inbouw-boilertje. Die hebben wij onder onze kraan in de keuken, in het keukenkastje, en dan is het water vrijwel direct warm.
Wat jij voorstelt, water pas laten stromen als het warm is, is waarschijnlijk niet haalbaar. Het koude water is het water dat in de leidingen zit. Hoe verder van de boiler of verwarmingsketel, hoe langer het duurt voor het warme water bij de kraan is. Als je het water in de leidingen zou willen verwarmen, zou dat weer veel energie kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook wel eens aan zitten denken zo'n klein boilertje, bevalt het goed? en vooral verbruikt het veel stroom? want hij houd wel constant het water heet natuurlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bevalt uitstekend. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoeveel hij gebruikt. 't Is ook al een ouwe die er al in zat toen we hier kwamen wonene. Ik denk dat een nieuwe wel efficienter zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga me er toch nog eens in verdiepen , bedankt

Andere antwoorden (3)

Je hebt wschijnlijk warm water via de CV ketel.
Sommige keukens hebben een boilertje onder de wasbak, die geeft nagenoeg meteen warm/heet water.
En ze zijn al verder, de zogenaamde Qucker (fonetisch) die geeft meteen kokend water.
Dus er is al het eea uitgevonden op dat gebied ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet onder een kokend hete douche willen staan :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, nee dat snap ik! Is ook bedoeld voor in de keuken, direct kokend water voor thee of piepers te koken. Scheelt vooral tijd. Zie:
http://www.quooker.com/
De reacties over het boilertje in het keukenkastje of achter de plint klopt. Als je deze als 'hotfill' aansluit op de warmwaterleiding heb je direct warm water. Doordat het boilertje weer wordt gevuld met lauw/warm water kost dit weinig elektrisch vermogen. Ook heb je altijd voldoende heet water beschikbaar als je meer dan 10 à 15 liter heet water wilt gebruiken. Advies dus: Keukenboilertje op basis van hotfill...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een geiser en die is ook gelijk warm als je de knop voor heet open draait.