hoe ruim je een volle kamer op ?

wij hebben thuis een soort rommel kamer en het is daar echt een bende maar heb belooft die op te ruimen. maar ja ik heb eigenlijk geen idee hoe precies ? t ligt helemaal vol en ik weet niet waar te beginnen tis net een vuilnis hoop ! er staat wel een bed want oor spronklijk is het een logeer kamer dus daar kan ik evt dingen op leggen maar verder heb ik geen idee hoe en wat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die moet je niet opruimen, daarom heten ze 'rommel kamer.'

Antwoorden (11)

Als je als eerste eens die dingen opruimt die meteen weggegooid kunnen worden en niet denken "dat kan ik nog wel eens nodig hebben".
Dus hup, in een grote vuilniszak en naar de milieudienst brengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg voor een paar lege dozen en veel vuilniszakken.
Begin in een hoek van de kamer, en alles wat je oppakt gaat in een doos of vuilniszak.
Maak drie categorieën.
-Bewaren
-Kringloop
-Wegooien (hier zijn de vuilniszakken voor)

En vergeet niet om een muziekje aan te zetten!!!

Toegevoegd na 9 uur:
Streef er echt naar om alles maar één keer in je handen te hebben, als je voor de derde keer die oude knuffel weer verplaatst van de een naar de andere kant, zakt de moed echt in je schoenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet tijdelijk een andere kamer bij jouw opruim-project betrekken.
Neem een klein deel van de rotzooi daar naar toe om uit te sorteren.
Weggooien wat weg kan, opbergen wat bewaard moet,
tijdelijk bewaren wat je later weer in de rommelkamer terug wilt doen.
Zodra je die portie gehad hebt kun je weer een deel rotzooi daar naar toe halen.
Als de rommelkamer helemaal leeg is kun je stofzuigen, dweilen en ramen lappen.
Daarna plaats je de tijdelijk verwijderde zaken weer terug.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak een vuilniszak voor wat gelijk weg kan (en da vanavond ook gelijk in de kliko gooien, voor iemand de kans krijgt het weer in de kast te leggen.
Maak dozen: Een voor wat in de kamer moet blijven, anderen voor wat eigenlijk op een andere kamer thuishoort. Als een doos vol is breng je die naar de andere kamer. (eeigenaar van die kamer is verder verantwoordelijk)
Begin in een hoek van de kamer en werk die af, daarna de volgende hoek.
beloon jezelf na afloop (of laat je belonen)
12 jaar geleden
Je kan het best beginnen met een paar grote vuilniszakken te nemen en daar in te gooien wat weg kan.
dus vieze dingen en kapotte dingen waar niemand iets meer mee doet. Laat anders je moeder de inhoud controleren als je twijfelt. Gooi evtl. kleding die vies is in de wasmand, schone sorteer je uit en legt ze op de strijkkamer of de slaapkamers waar die thuis hoort. Boeken stapel je op en legt ze zolang op het bed. Speelgoed leg je ook bij elkaar en zo sorteer je alles uit.
Je zorgt er in elk geval voor dat de vloer vrij is. Dat ziet er al meteen een stuk opgeruimder uit. Ik weet niet of er kasten op die kamer staan, zo ja, ruim die dan uit en maak ze schoon van binnen. Nu heb je ruimte om spullen netjes gestapeld erin te leggen, zoals speelgoed, spellen, boeken enz. Breng de spullen die niet op die kamer thuishoren dan naar de plek waar ze wel horen. Uiteindelijk ga je alles even stofzuigen nadat je met een vochtig doekje het stof hebt weggehaald.
Sterkte en succes!;)
amc
12 jaar geleden
Met alle respect, maar schuurtjes, inpandige bergingen en zolders/vlieringen zijn uitermate geschikt om camping/hobbyspullen etc op te bergen.

Over het algemeen worden daar bruikbare dingen opgeslagen en geen vuilnis of vuile was.

Wat een slok op een borrel scheelt is gebruik te maken van een paar goede stellage,s/stellingen.
Daarmee maakt men de vloer meteen vrij.
Hang daar een mooi gordijn voor.

Alle voorwerpen moet men op zijn merites beoordelen.
Beoordeel het hand en elektrisch gereedschap op doelmatigheid en veiligheid.

Overbodig handgereedschap naar de inzameling.
Zeer oud elektrisch gereedschap? naar het afvalpunt.

Dat geldt ook voor andere elektrische gebruiksvoorwerpen
die mogelijk niet meer veilig zijn. (afvalpunt)

Het is zaliger te geven dan te ontvangen.
Doe het (heel en bruikbaar) speelgoed van uw kinderen/kleinkinderen in dozen en geef dat aan hun.
Schenk het anders aan een creche of denk aan de wachtkamer van de huisarts.

Denkt u dat u nooit meer aan die hobby of reparatie,s van diverse spulletjes toekomt, doe het dan de deur uit.
Bedenk dat u veel spullen al jaren niet meer gebruikt heeft, en eigenlijk niet miste.

Het is heel handig om over reservespullen te beschikken, en we weten ook dat als men het weg heeft gedaan een familielid of buur vraagt of u die gaskachel/fiets/tv/video/
wasautomaat/campingspullen (en ga zo maar door) nog heeft.

Als u daarvan houdt, zet bruikbare overbodige spullen op Marktplaats.nl , dan snijdt het mes aan 2 kanten.

(dit was het verhaal zonder vuilniszakken en dozen)

Laat u nog weten hoe u de klus heeft geklaard?

O ja, u kunt nu weer een loge vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kamer is ook altijd een rommel alleen heb ik een paar dagen terug grote kisten bij ikea gekocht ze waren maar iets van 3 euro ofzo dus niet echt duur... Daar stop ik alles in wat ik niet meer gebruik en sommige spullen die leuk zijn om te laten staan zet ik erop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gooi ten eerste alles weg wat je niet meer nodig hebt. twijfel je te lang, weggooien!
Haal alles uit de kamer, en maak deze eerst goed schoon.
Bedenk dan eerst wat je waar neer wilt zetten, maak een logische indeling. zet dingen die je vaak nodig hebt niet achteraan. Teken het eventueel eerst uit ;)

Je kan ook dozen/kratten gebruiken en deze labels geven zodat als je wat zoekt je niet uren bezig bent, het ziet er overigens ook meteen een stuk netter uit.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He bah niet de leukste klus lijkt mij.Je moet een begin maken maar hoe ? Je zou bijvoorbeeld zoals je zelf ook al aangeeft spullen die je niet wilt weggooien op bed kunnen leggen.Wat ook helpt is stappels maken dus stapel voor de was en papieren bijvoorbeeld of speelgoed.
Of elke dag een uurtje opruimen en dan begin je gewoon ergens.Bedenk hoe je het aan wilt pakken en dan gaan uitvoeren. Ik wens je veel succes toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Pak een vuilniszak en begin eerst dingen weg te gooien die je niet meer gebruikt. Iemand zei me ooit eens: alles wat je langer dan een jaar niet meer gebruikt hebt, kun je in feite weggooien dat mis je niet, het is maar materiaal in feite...
Maak alle kasten in huis schoon gooi ook daarvan spullen weg die al te lang liggen, over datum zijn etc, en deel opnieuw in waardoor hernieuwde ruimte ontstaat. Hier kan wel weer wat uit die kamer bij.
*Oud ijzer naar oud-ijzer boer.
*Oude spullen die nog goed zijn maar niet kunt verkopen --- > naar de kringloop in jou buurt, bel ze, ze komen het zo halen.*Kinderspeelgoed: misschien nog buren die je er blij mee kunt maken. Scholen en kinderdagverblijven zijn blij met kleertjes en speelgoed e.e.a.
*waardevollere spullen misschien op marktplaats verkopen of weggeven aan minder bedeelden.
*doe niet de hele zooi in een keer maar pak elke dag een vierkante meter als het je echt tegen staat. Als je de energie ervoor hebt is het goed, maar als je de puf niet hebt: het HOEFT niet in een keer af.
Ja en verder weet ik niet wat je er hebt staan, maar dit scheelt al een heel eind... Als je voor andere dingen nog suggesties nodig hebt, laat maar horen :) ben er klaar voor :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een foto zegt meer dan 1000 woorden..

En als je die niet durft te plaatsen omdat het echt vooral vuilnis is:
Regel hulp en ruim hem in een paar uur leeg, alles naar buiten en meteen weg ermee.
Jij kan op die manier alleen de echt belangrijke dingen bewaren.
Maak je geen zorgen dat je dingen van waarde weggooit,
een opgeruimde kamer is veel meer waard en mocht je toch iets nodig hebben dan is het meestal voor een paar euro van marktplaats te halen.
succes.