Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het verschil zien tussen plastic en rubber?

Bij het scheiden van afval weet ik soms niet of iets van rubber of van plastic is. Plastic hoort wel thuis in de speciaalzak, rubber niet. Hoe weet ik wat wat is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je er echt niet uitkomt, kun je er even een aansteker onder houden. De lucht van verbrand rubber is uniek.
Probeer maar eens met een elastiekje. (yak)
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je het niet zien kunt kun je het ook voelen ,rubber is veerkrachtiger en zachter dan plastic.
en alles wat je in de winkel koopt meestal in plastic verpakt,bepaalde stoffen kunnen het rubber aantasten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plastic is een petroleum product, rubber komt oorspronkelijk van het sap van de rubberboom. Tot zover is het verschil duidelijk. Echter mbt tot het scheiden in de speciaalzak wordt het iets moeilijker , omdat de moderne wetenschap er in is geslaagd synthetisch rubber te laten produceren, wat eigenlijk op de zelfde basis gemaakt is als plastic.
Dus is mijn advies: "gooi bij twijfel allebei maar in de speciaalzak"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij twijfel dus GEEN van tweeen in de speciaalzak maar bij het restafval
stukje verbranden is inderdaad meestal genoeg om het verschil te merken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding