Wat kost ongediertebestrijdingsdienst bij kakkerlakken in huurhuis?

Toegevoegd na 5 minuten:
Regio Amsterdam Zuidoost, huren bij Rochdale

Toegevoegd na 39 minuten:
De oorzaak is de flat zelf. Voorheen (in onze vorige huizen) hadden we geen last van kakkerlakken.

Rochdale weigert iets te doen, misschien hebben veel bewoners het dan maar opgegeven. Ik zie op de website van een Kakkerlakkenbestrijder dat je een offerte krijgt op basis van omvang probleem. Het is dus nog een verrassing voor welke kosten we komen te staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Toen ik in Amsterdam op de 3de etage woonde had mijn benedenbuurvrouw ze ook ineens. Ze kwamen toen er bij de Chinezen die naast ons woonden grootscheeps verbouwd werd. Zij had altijd de verwarming op 22 graden (het was winter). Ze waarschuwde mij dat de kakkerlakken in opmars waren en toen hebben we de bestreidingsdienst van de gemeentereiniging laten komen. Die pakten het hele huis aan alhoewel voor zover ik wist de kakkerlakken nog niet op mijn etage aangeland waren. Maar de reinigingsmensen zeiden dat het beter was het hele huis te doen en ook dat kakkerlakken erg dol zijn op warmte. Bij mij was het altijd maar hooguit 19 graden.

Roep de gemeentereiniging dus te hulp. Wat het kost weet ik niet meer. Even informeren.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In eerste instantie zul je dat aan moeten geven bij de huismeester, als je in een flat woont zoals ik.
Is dat niet zo aankaarten bij Rochdale.

Ik heb er ook last van gehad en het bleek dat buren erg onzorgvuldig waren met eten(swaren)

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ik bedoel te zeggen is dat je de oorzaak eerst zult moeten vinden. Je kunt ze tijdelijk laten verdelgen maar als je buren (onder, boven, links of rechts er een zooitje van maken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het per gemeente verschillend ligt, maar in onze gemeente is het de huiseigenaar (dus niet de huurder) die de kosten voor de bestrijding moet betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang geleden woonde ik in de Bijlmer, in een 10hoogflat waar boven de 5e verdieping eigenlijk alleen nog maar junkenholen waren. Gevolg: de hele flat was vergeven van de kakkerlakken. De eerste die we zagen hebben we doodgetrapt, en daarna hebben we alle kieren en dergelijke in de muren zorgvuldig dichtgemaakt (dat is ook wel makkelijk bij betonbouw natuurlijk).
Desondanks kwam daar om de zoveel tijd de gemeente sproeien, volgens mij wel in opdracht van de wbv.
Ik zou dus bij de gemeente/het stadsdeel informeren hoe dit zit. En intussen zoveel mogelijk bewoners een klacht laten indienen, wie weet wordt de wbv wakker.