In de kruipruimte van mijn huis zit een muis. Hoe krijg ik die daar weg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
7.3K

Het beste antwoord

Hieronder staan enige 'diervriendelijke' manieren om uw muis te verjagen:

* Met oleanderbladeren
Tot poeder gewreven oleanderbladeren met droog zand vermengen en onder in de kruipruimte strooien.
* Met kamfer
Als men kamfer in de kruipruimte strooit.
* Met pepermunttakjes en wilde kamillen
Door het neerleggen van pepermunttakjes en wilde kamillen. Ze kunnen de lucht van deze planten niet verdragen.

Mocht de muis verdwenen zijn, kunt u eventuele gaten dicht stoppen met lappen natgemaakt met terpentijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
prettige en nuttige reactie :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke variant... >+1

Andere antwoorden (12)

Probeer eens een muizenval, muizengif of sluit je kat op in de kruipruimte.

Overigens zitten er waarschijnlijk bij heel veel mensen muizen en andere kleine dieren in kelders en kruipruimten. Dat is vrij normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet er een emmertje neer, met iets lekkers er in, bijv een stukje brood met pindakaas.
plaats een plankje tegen de emmer op, zodat de muis omhoog kan klimmen.
goede kans dat hij dan in de emmer springt, en er niet meer uit kan.
daarna kan je 'm lekker buiten laten spelen :)
Rieneke1
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
bedankt!
zo ving ik vroeger ontsnapte hamsters weer :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elegante oplossing. Goedkoop en diervriendelijk ook. Ik zou het alleen niet gebruiken als je veel muizen hebt, dan is er iets anders aan de gang. Je kan ook nog wat goedkoop kippengaas in de spouwmuur ontluchtingssleuven proppen zodat ze daar van buiten af niet meer in kunnen kruipen. Dat verminderd de kans dat je opnieuw bezoek krijgt aanzienlijk.
Een kat naar beneden sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je kat makkelijk de kruiipruimte in en uit kan.

Als dat niet kan: gif strooien op een plek waar de muizen bij kunnen. Zo heb ik ze weggekregen. Houd er wel rekening mee dat je ze echt een paar maanden lang moet voeren voordat ze dood zijn.

Ik had de indruk dat de muizen elke nacht lekker kwamen tafelen bij Restaurant Rota. Maar na een hele tijd moest ik mijn restaurant sluiten wegens gebrek aan gasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet een muizenval in de kruipruimte of, wanneer dat niet mogelijk is, op plekken waar de muis mogelijk uit de kruipruimte kan. zet de val " op de route". dus niet in een onbereikbaar hoekje of midden in de ruimte, maar ergens langs de muur waar het waarschijnlijk is dat het beestje er voorbij komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat een kat even een tijdje in de kruipruimte lopen :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je de muis weghebben?
Een huis met een muis is heel natuurlijk en ergens ook wel gezellig.
Zolang het er bij een blijft wel tenminste, en dat is vaak het geval.
Mochten het er meer worden, dan kun je de kat er even op loslaten of muizengif strooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt maar heel kort één muis. Muizen sturen nl. een jonge muis op verkenning, en als die in blakende staat terugkomt, is dit het startsein voor een familie-muis-verhuizing....
Niets aan doen, gaat loop vanzelf wel een keer weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die muis krijg je alleen maar weg door de kruipruimte tot de rand vol water te zetten. En anders gewoon accepteren dat die daar zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is géén waardevol antwoord op deze vraag....
Een lokdoosje met muizengif. Je kunt tegenwoordig muizengif krijgen dat het beestje doodt en vervolgens uitdroogt. Zo krijg je geen stinkerij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staan eigenlijk al genoeg antwoorden om het zelf te proberen maar als het echt zelf niet lukt kan je een ongedierebesteider in huren. Hier heb je een link er voor:

http://www.ongediertebestrijdings-bedrijven.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een keer de tip gekregen om pindakaas op de muizeval te doen. het werkte bij ons in ieder geval goed. 't schijnt hem te zitten in de sterke geur van pindakaas