Wat moet ik met deze vreemde kat?

3weken geleden zat er een kat in de achtertuin en gaf ik hem wat lekkers, omdat hij er hongerig uit zag.
Sinds toen zit hij elke dag in de tuin vrij hard te miauwen. Hij heeft geen bandje om, is vrij smal, ik denk ook jong want het is een kleine kater en hij is ook niet gecastreerd.

Wat moet ik hier nou mee? Zou ik het asiel bellen? Misschien is het iemand zijn kat en dan zou het zielig zijn als het asiel hem komt halen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
9.7K

Het beste antwoord

Je kan op een aantal dingen letten.
Bijvoorbeeld: als het slecht weer is, komt ie dan ook? Want als je hem dan niet ziet, zit ie lekker thuis...

Als die kat nog jong is, kan het zijn dat hij nog gecastreerd moet worden, en dat ie wel gewoon van iemand is. Dan vindt ie jouw eten misschien gewoon lekkerder, en hij weet dat jij het toch wel geeft.

Het zou gewoon heel goed kunnen zijn dat die kat gewoon van iemand is....
Je zou hem kunnen volgen, als hij weggaat, kijken waar ie heen gaat, en als hij een tuin ingaat, bij die mensen aanbellen.
Of met je buren praten, of ze weten wie er bij jou in de buurt een nieuwe kat heeft?

Ik denk dat deze kat wel aan mensen gewend is, want hij mauwt, en dat doet een poes in het wild niet.
Hij durft jou er ook om te vragen?

Lief dat je hem eten geeft, en je om hem bekommert!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vond dit nog op onderstaande site:

Natuurlijk miauwen katten, maar bedenk wel dat ze in principe alleen miauwen tegen mensen.
Een wilde kat is namelijk veel te bang dat hij de aandacht trekt van grotere roofdieren en zal alleen miauwen bij plotselinge pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het is een zwerfkat, weet ik zeker.en als het niet zo is: Je kan ook hem gewoon houden. Dan zet je gewoon op papiertjes: KAT GEVONDEN ofzoiets( zet je tel erbij) en hang ze aan een paal ofzo. Misschien belt het baasje wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg toch dat je hem eerst moet papieren moet uitdelen
je zou als jij er verder niet voor wilt zorgen , het diertje idd naar t dierenasiel kunnen brengen..
dan heeft t wel kans dat t geadopteerd word.
als het iemand zijn kat is , zorgt hij of zij er ook niet goed voor . ...want een goed verzorgt katertje is niet mager,en is niet hongerig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smal hoeft niet mager te zijn, een jong katertje kan best heel smal zijn maar toch goed verzorgd worden en misschien zijn de baasjes hem al heel lang kwijt!!
Waarom geef je hem dan ook te eten als je niet wil dat ie steeds in je tuin zit?

Nou hij ziet er dus niet goed uit zo te horen, en hij krijgt niet genoeg te eten. Dus als hij al een baasje zou hebben zorgt deze waarschijnlijk niet goed voor het diertje.
Dus in dat opzicht zou je gewoon het asiel kunnen bellen dan zou hij een beter leven kunnen krijgen.

Als het baasje wel goed voor hem zorgt maar hij gewoon ziek is of zelf niet eten wil oid dan gaat het baasje vanzelf zoeken als hij niet meer terug komt (fotos rondhangen in de buurt, het asiel bellen oid) En dan krijgt ze hem vanzelf terug.

Als een kat 'gevonden' wordt mag deze in het asiel niet gelijk meegegeven worden. Een kat komt altijd bij een baasje vandaan dus het asiel moet de tijd geven aan het baasje om te melden dat ze hun dier kwijt zijn (vaak staan online op de site van het asiel ook de gevonden dieren)

Dus of er nog iemand voor hem zorgt of niet je kan altijd het asiel bellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet dat ik hem niet in mijn tuin wil, want dat maakt me niet uit. Maar ik maak me een beetje zorgen om het diertje en vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okeej: ) Wij hebben hier trouwens ook ooit iemand in de straat gehad die een poesje had gevonden, die zat steeds bij hun voor de deur en zag er ook uit als een zwerfkatje Ze hadden de dierenambulance gebeld en uiteindelijk bleek hij te zijn van iemand uit de straat. Maar het beestje was erg oud en ziek vandaar dat hij er niet uitziet. Soms wordt je ook door de grote verward. Ik ken mensen die een poes hebben van 13 en 1 van 10 maand. Maar dat zou je niet zeggen, die van 13 is 2x zo klein als van die van 10 maand.
Dus iedereen denkt dat die van 13 jaar hun nieuwe katje is;) Al een keuze gemaakt wat je gaat doen?
je kan het asiel bellen, maar de kat ook op een andere manier duidelijk maken dat je het miauwen niet wil.
Bijvoorbeeld als hij miauwt, niks lekkers geven.
Aai hem eens, en als hij dan stopt met miauwen dan wel een beetje eten geven. Zo stopt het!

Als je van hem af wil, bel dan het asiel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amivedi is een katten opvang ,zorg voor weggelopen gevonden katten kijk even op Google ,voor iets in de buurt .misschien is de kat wel Gé chipt .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
amivedi is geen kattenopvang.
amivedi is een landelijke organisatie van vrijwilligers, die gevonden en vermiste huisdieren registreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch een +-je van mij. Amivedi is weliswaar geen kattenopvang maar wel de eerste organisatie met wie je contact op moet nemen als je een gevonden of vermiste kat hebt.
Eigenlijk is dat helemaal aan jou ,wat jij er mee wilt. Het is duidelijk dat jij je zorgen maakt want anders had je dit hier niet gevraagd.
Het is heel lief van je dat je je ontfermd over het beestje,en zolang jij hem te eten geeft zal ie ook blijven komen,zo slim zijn katten wel ,ook al zou hij gewoon een baasje hebben.
Het beste wat je kunt doen is gewoon een asiel bij jou in de buurt bellen en dan de situatie aan de medewerkster uit leggen. En de raad die hun jou geven die volg je gewoon op, als je er zelf niet meer uit komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang in de buurt posters met een foto van die kat. Neem in die tijd de kat in je huis. Het is ook zo zielig om hem daar maar buiten alleen te laten staan. Anders bel je de dierenambulance die is er ook voor gevonden dieren. Zij kijken dan of er in hun computer iemand staat die zijn kat kwijt is. O ja een asiel zal ik niet doen. Dan is de dierenambulance veel en veel beter! Veel suc6. Laat maar een bericht achter hoe het afgelopen is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen als een dierenambulance het beestje zou komen halen, gaat het(helaas) vaak (niet altijd) alsnog naar een asiel.......
kan je het beestje benaderen?
doe hem dan een bandje om, desnoods van meerdere keren dubbelgevouwen papier, waarin je je tel.nr. zet, en vraagt of de kat een eigenaar heeft.
ook zou je met het beestje naar een dierenarts kunnen gaan, en kijken of hij gechipt is misschien.
meld hem verder aan bij amivedi, de dierenambulance, en de dierenbescherming.
levert dit niets op, dan zou ik de dierenbescherming vragen het beestje naar het asiel te brengen, of dit zelf doen.
hoog tijd waarschijnlijk dat hij gecastreerd wordt, voordat hij poezen gaat bevruchten of aids opdoet.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ een postkat ;-) slim hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, dat castreren is zoooo belangrijk!!! Ik kan nog niet plussen maar bij deze +++!
bij het asiel kun je een bandje halen met de tekst(ongeveer) Van wie ben ik en daar kun je dan jouwn tel.nummer op schrijven zodat het evt baasje weet dat zijn/haar kat er van verdacht wordt een zwerfkat te zijn. Dan heb je geloof ik 3 weken de tijd om af te wachten of hier een reactie op komt. Zoniet, kun je het katje mss wel houden en anders naar het asiel brengen, maar als je het echt zelf wilt houden is dat geen garantie dat je het zou kunnen adopteren, en je betaald dan ook een x bedrag aan het asiel om het te kunnen adopteren.

Toegevoegd na 3 minuten:
een geel halsbandje met de tekst : Van wie ben ik?