Is een boxspring beter voor mensen met rugklachten?

Goeiedag,

Het wordt tijd dat ik een nieuw bed koop nu twijfel ik tussen een bed en een boxspring. Op internet vind je veel getuigenissen van mensen die beter slapen op een boxspring en deze ook hun rugklachten verminderd. Ikzelf heb scoliose en mijn vriend heeft zeer veel last van lage rugpijn. Nu zoeken wij dus een bed of boxspring die de pijn kan verminderen. Iemand ervaring met een boxspring? wat voor verschil is er tussen een bed en een boxspring qua ondersteuning. (Zou voor beiden een Pocketvering matras nemen omdat die "de beste" ondersteuning beiden.)
Ook nog een klein detail ons budget is niet super breed (1000€ aan een bed kan ik niet geven, 500€ wel).

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
8.9K
paulus811
9 jaar geleden
Er zijn vele soorten boxsprings, staar je niet blind op alleen het boxspring principe. Zo verkoopt Leen Bakker boxsprings, maar dat zijn gewoon lege dozen. Op marktplaats staan veel goede en soms zelfs nieuwe boxsprings van particulieren voor een koopje. Een goed matras is beter dan een slechte boxspring.
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je een matras neemt, is de bedbodem minstens zo belangrijk. Ik lig op een niet superdik matras van natuurlatex, met daaronder een zeer goede lattenbodem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mijn ervaring is dat als je samen op een boxspring slaapt je halverwege de nacht samen wakker word in een kuil in het midden wat niet zo bevorderlijk is voor je rugklachten
zelf zweer ik bij een goede lattenbodem en koudschuim matrassen losse matrassen dan heb je wel een naad wat dan wel te verhelpen is met 2 persoons hoeslaken maar wel beter voor je rug

Antwoorden (3)

Ben zelf 2x geopereerd aan een hernia,en nog steeds rugklachten.
Maar ik zweer bij een boxspring,ik vind dat je met een matras veel te recht
en te hard ligt.
Mijn vrouw slaapt op een matras,maar als ik daar wel eens een nacht opligt
ben ik de volgende morgen gebroken.
Er zijn op internet zaken te vinden waar je het uit kunt proberen,mag je evt als het niet bevalt terug.
burgos
9 jaar geleden
Ik slaap al 44 jaar op verschillende boxsprings.De matras is SG 42. Al die tijd geen rugklachten gehad. Maar ik heb altijd een Pullman gekocht. Betere kwaliteit betaalt zich altijd terug. Je moet de aanschafprijs delen door het aantal nachten dat je heerlijk slaapt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat er niet om of je een matras of een boxspring koopt. Beide zijn er in goede en slechte kwaliteiten. Ik heb al alles geprobeerd , tot waterbed toe ( toen die eruit ging werd de elektriciteitsrekening €500,- per jaar lager). Ik heb nu een Tempur matras. Ja, het kost een paar centen maar ik ben nooit zo lekker uitgeslapen geweest. Wil je toch een boxspring, dan ben je hetzelfde geld kwijt wil je een goede hebben waar je heerlijk in slaapt. Het is dus een kwestie van"wat wil ik uitgeven".