Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Langer dan 6 maanden van huis!

Volgens mijn wooncorporatie kunnen ze mij uit huis zetten als ik samen met mijn gezin langer dan 6 maanden naar een ander land ga, maw huis is voor 6 maanden lang onbewoond. Het huur wordt wel netjes optijd betaalt. Kunnen zij dit wel doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Bij mijn weten ( en ik kan het ook mis hebben) geldt dit wel voor de sociale huurwoningen maar niet voor de vrije sector.
Als ik goed geinformeerd ben moet een sociale huurwoning minimaal 3 of 4 dagen in de 6 weken bewoond zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou even informatie inwinnen bij het Juridisch Loket:
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Als je het per e-mail doet, dan kun je met de reactie in de hand naar de woningcorporatie gaan. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze je op straat kunnen zetten, tenzij je meer dan een jaar wegblijft.

Bij verschillende corporaties mag je langere tijd (voor studie of werk) weg, maar moet je het wél melden. Dat is ook logisch: het is voor hen belangrijk om te weten dat je niet thuis bent, bijvoorbeeld bij onderhoud of calamiteiten. Ook moet de woningcorporatie weten wie ze in zo'n geval kunnen aanspreken.

Verder bestaat de mogelijkheid om, voor de duur van maximaal 1 jaar, huisbewaarderschap aan te vragen, zodat iemand anders tijdelijk in je woning kan verblijven. Daaraan zijn wel voorwaarden verbonden die per corporatie verschillend zijn. Zo moet degene die op je woning gaat passen, meerderjarig zijn en mag hij/zij geen zelfstandige woonruimte hebben in de gemeente waar je woont. Ook is het niet toegestaan om een hoger bedrag aan de huisbewaarder vragen dan de huur die je zelf betaalt en mag je geen extra kosten vragen aan de huisbewaarder.
(Lees meer...)
Pieter2011
14 jaar geleden
Lijkt me niet onlogisch als het om een sociale huurwoning gaat. Je betaalt immers maar een deel van de werkelijke huur. De rest wordt bijgepast door de belastingbetaler en die heeft geen zin om lege woningen te subsidiëren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing