wat te doen tegen honden die in huis plassen?

Ik woon bij mijn stiefmoeder en vader. We hebben 3 honden die niet worden uitgelaten, omdat mijn vader werkt en ik ook en mijn stiefmoeder is slecht op de been, is er iets tegen te doen? Ze zouden zelf niet weten wat ze ermee moeten, we laten ze wel 5 x per dag de achterplaats lopen 15 min, maar dan komen ze binnen en plassen ze ( poepen niet zo heel veel). Dit is heel storend omdat het huis heel vaak gedwijld moet worden en het plas ook overal onderdoor loop (kasten vaatwasser koelkast ed)
Weet iemand hier een oplossing voor?

Toegevoegd na 49 minuten:
Ps ik ga er zelf niet over of de honden weg moeten, ik ben zelf 18 jaar en vind het zelf heel ongezond, aangezien mijn stiefmoeder helemaal verzot om die hondjes is, ze worden ook wel uitgelaten zo'n 3 a 4 keer per week, natuurlijk is dit veel te weinig

Toegevoegd na 49 minuten:
Ps ik ga er zelf niet over of de honden weg moeten, ik ben zelf 18 jaar en vind het zelf heel ongezond, aangezien mijn stiefmoeder helemaal verzot om die hondjes is, ze worden ook wel uitgelaten zo'n 3 a 4 keer per week, natuurlijk is dit veel te weinig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
paulus811
12 jaar geleden
Je bent een man van 18 jaar, waarom laat jij ze eigenlijk niet uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, ookal zijn het ( misschien) niet je eigen honden maar ze hebben ook een leven en kunnen niet uit zichzelf naar de wc of even een rondje in het bos/park! Mijn honden (2) worden elke dag 3 x uit gelaten en dan ook nog een grote ronden maar goed ik begrijp die beesjes wel..die willen ook wel een keer naar het bos! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Worden uitgelaten bedoel ik natuurlijk dat ik het zelf ook doe :)

Antwoorden (4)

Ja je moet laten zien dat het niet mag door ze voor hun plas te laten staan en dan boos worden dit kan alleen als het net is gebeurt anders snappen ze het niet. Door te zorgen dat ze niet meer in de woonkamer plassen moet je ze ook belonen voor wat ze wel goed doen totdat ze zindelijk zijn kan je kranten neerleggen en ze belonen als ze daarop plassen, ook belonen als je buiten plassen zo leren ze het snel af. Ps: denk wel na of het niet zielig is om ze nooit uit te laten maar als ik het hoor komt dat wel goed succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is prima iets aan te doen. De honden overdoen aan mensen die er wel goed voor kunnen zorgen. Is voor iedereen beter, vooral voor de honden.
paulus811
12 jaar geleden
Het enige wat je eraan kunt doen is de honden uitlaten. Lijkt me logisch. Als dat niet gebeurt zou je een uitlaatservice kunnen gebruiken.
Kan dat ook niet zoek dan een andere baas voor de honden. Dit is echt heel erg zielig voor de honden en ongezond voor jullie.

Toegevoegd na 42 minuten:
na je toevoeging is een uitlaatservice wel een goed idee.
Jij of je vader laten de honden uit voor je naar het werk gaat, de uitlaatservice tussen de middag, jij of je vader als jullie thuiskomen en 's-avonds laat nog een keer.
ALs ze zo verzot zijn op de hondjes kunnen die uitlaatkosten er vast wel vanaf.
Ik begrijp trouwens niet die 3 a 4 keer per week? Je werkt toch geen 24 uur per dag? Er is elke dag wel een moment dat je ze kunt uitlaten.
Het lijkt me voornamelijk luiigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaste tijden nemen om ze uit te laten. Het is eigenlijk triest dat ze hun "nest' zien als grote wc. Een hond wil dat ook helemaal niet, maar ze moeten gewoon echt uitgelaten worden. Iemand moet ze leiding geven en opvoeden, en dit probleem blijft altijd bestaan als dit niet gedaan wordt. Iemand moet er tijd in gaan steken om deze honden echt weer opnieuw op te voeden. Vind je het zelf niet leuk? Je hebt tegenwoordig ook leuke cursussen voor honden, zoals apporteren en behendigheid. Mijn hond is daarmee begonnen toen ze 6 was en ze was er gewoon erg goed in, ondanks dat ze al wat ouder was. Als het niet lukt, dan zou ik de honden naar een goed adres brengen.