Ik zoek al heel lang konijn bestendige plantjes voor op het kerkhof..die om de beurt bloeien zodat er altijd iets moois staat..

En dat valt niet mee want ze mogen ivm de grootte van een graf ook niet te groot worden en het krioelt er van de konijntjes en eekhoorntjes.. en die vinden niks leuker dan er een rommeltje van te maken..:-)
de plantjes staan het grootste deel van de dag in de zon..Wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.8K

Het beste antwoord

Op het graf van mijn vader, moeder en zus staan : Prachtige klokjes (Nederlandse naam). Dat is niet alleen de naam van deze hele mooie en spierwitte bloemen, maar het zijn ook prachtige 'klokjes'. Je kunt ze als vaste plant neerzetten, maar dan worden ze wel groot. En dat is met de beperkte ruimte die je op een graf hebt wat lastig. Ik heb ze in wat grotere potten gezet en dat ziet er mooi uit. Ook geen last van dieren die er aan eten en dat is op zo'n plek inderdaad wel handig.
Succes met het uitzoeken van iets moois, wat je wilt toch dat het er verzorgd uit ziet hè.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou overwegen om mooie zijden bloemen te gebruiken.
Er zijn er tegenwoordig die heel goed bestand zijn tegen zonlicht (UV bestendig).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heb ik in het begin ook overwogen maar ik voelde me daar niet goed bij.. mijn kind was zo puur en echt en ik kon daar geen namaak neerzetten..begrijp je wat ik bedoel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, ik begrijp je helemaal, alleen kom ik ook vaak op het kerkhof en verbaas me dan vaak hoe mooi verzorgd bepaalde graven er bij staan. Dichterbij gekomen stel ik dan vast dat de bloemen bijna altijd namaak (lees Kunst) zijn. Ik denk dat je daar ook naar moet kijken; hoe bepaal de de kwaliteit van deze zijden bloemen, is het namaak of is het kunst ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Mexicaantjes"en "Goudsbloemen", de konijnen houden er niet van, de plantjes bloeien geweldig en kunnen goed tegen de zon. Dit zijn wel eenjarigen
Ook het Zonneroosje, is "rabbitproof" en is taai en volhardend op wat voor grond dan ook, kan heel goed tegen de volle zon.
Prachtige bloemetjes, er zijn vele prachtige varianten en ze zijn winterhard, komen elk jaar weer vrolijk terug.
Succes, ik hoop dat het nu beter lukt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank!