wat is naam van deze beestje?

Laatste 2 dagen vang ik tussen 5 en 10 van deze beestjes in woonkamer en slaapkamer. Normaal nooit last van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Het beste antwoord

Het is de rijstklander, en dat is ongedierte wat tot wel 200 eitjes kan leggen in voedsel ,zoals rijst, druiven, deegwaren, alles wat geopend is zou ik daarvan weggooien. Ik zou contact opnemen met de ongediertebestrijding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De foto is niet zo scherp, maar hij vertoont veel gelijkenis met een rijstklander.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of het moet een graanklander zijn.
Amadea
9 jaar geleden
Dat is een snuitkever; waarschijnlijk een rijstklander.

Kijk dus in rijstpakken en andere deegwaren, zoals LGA ook al zei. Denk ook aan dieren- of vogelvoer. Soms zitten ze ook wel in een verlaten vogelnestje
Poet