Is een vleesetende plant leuk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja tot dat hij je vinger beet heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
auauauwww....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha:P.
Kimath
12 jaar geleden
Je moet zo'n plant als Little Shop of Horrors nemen, die is leuk :p

Het beste antwoord

Ik vind vleesetende plantjes heel leuk, of jij dat ook vind zou je eens moeten bekijken nadat je er één of verschillende soorten hebt aangeschaft.
Ze zijn alleen wel wat moeilijk te houden vond ik. Uit het plastic bakje overpotten waarbij ze altijd met de voeten in het water staan maar geef ze geen water rechtstreeks op de plant. Dat soort dingen.
En temperatuur, kasklimaat of op de vensterbank of buiten in het zonnetje, heb alles geprobeerd maar niet één manier werkt optimaal.
Gewoon uitproberen dus! En zelf vliegjes laten vangen natuurlijk :/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja en nee,

Het is even leuk om zo'n plant een insect te zien vangen.

En het idee dat het insecten eet is leuk, helaas gaat dat eten zo langzaam (het verteert namelijk de insect als hij hem vangt)

Dat gaat zo langzaam dus er valt niet veel te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whuahha humor!
Er zijn zoveel soorten vleesetente planten... Je hebt ze met hangende pijpjes, met staande pijpjes, met plakhaartjes... Als je kleine plantjes koopt kun je het zelf ervaren ;)
Ik vind ze persoonlijk wel leuk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat licht eraan.
Ze zijn in elk geval niet gevaarlijk want het eet alleen maar insecten en doet je dus niks engs aan.

De vraag of het leuk is, licht er dus aan wat je er van verwacht. Veel mensen vinden het erg leuk om de bezigheid van zo'n plantje te zien, hoe hij een insect eet e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha wat bedoel je met leuk .. ?
Tuurlijk is het wel grappig zoon plantje, lekker vliegjes voeren haha.. ;)

Maargoed meeste vleesetende planten slaan dicht en eten in de loop van 2 a 3 dagen de vlieg op... Wat doe je dan.. ? Als de planten bekjes dicht zijn ?..

Kijk, Ik had vroeger ook een vleesetende plant ( wel een paar zelfs ) Alleen ze gingen bij mij allenmaal dood,
ik wilde er graag een vlieg in gooien ( maarja die zijn er niet altijd ) Dus ging ik met een potloot op zn bekje drukken zodat hij dicht ging ;) !!!
Uiteindelijk was de plant helenmaal dood ;)

Dus ja ... Een vleesetende plant is super leuk ( Maar dan moet je er niet mee gaan spelen want dan is hij snel dood :D )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem dan wel de "Venus Vliegenval" zet hem in een groter potje met daaronder een schoteltje water. Het is een moerasplant, en hij moet veel water/zon hebben. Alleen dan kan je er veel plezier van hebben.