Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik verplichtingen tegenover een winkel wanneer er een prijsofferte hebben opgemaakt ?

nadat ik inlichtingen vroeg omtrent een artikel dat ik liever in een andere, minder dure, winkel wens aan te kopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
539

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, je bent niks verplicht, want het is altijd vrijblijvend. Je doet zegmaar een warenonderzoek.

Maar het is wel altijd netjes als je even laat weten dat je geen gebruik maakt van de offerte. Ik zou dat waarderen. (misschien gaan ze zelfs nog wel omlaag met de prijs)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een offerte hoort vrijblijvend te zijn, dus geen verplichting van jouw kant om te accepteren.
Zij maken de aanbieding, jij bent het er wel of niet mee eens. Artikelen die speciaal voor jou gemaakt/besteld zijn, dat is wat anders, die ben je wel verplicht te nemen, maar daar heb je dan al een overeenkomst voor.
Een offerte is geen overeenkomst
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Nee!
Alleen op de in de offerte genoemde specificaties/voorwaarden/kosten kan een (tijds)restrictie worden gegeven. Wordt deze tijdstermijn overschreden dan kan jij daarop geen aanspraken meer maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee een offerte is altijd gratis.
En als je er verder niet op ingaat, even afmelden met of zonder opgave van reden is wel zo netjes.
Ze hebben er tenslotte tijd in gestopt en krijgen er niks voor terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als je overeen bent gekomen dat de offerte geld gaat kosten ben je ze dat bedrag verschuldigd. Maar tot aankoop ben je niet verplicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding