Wat is dat voor blauwe vloeistof in het chemisch toilet?

Wegens een grote renovatie hebben wij een chemisch toilet, de vloeistof die daar inzit vangt alles op,maar stinkt zelf zo verschrikkelijk dat ik er misselijk van wordt,een amandel-achtige geur Wat is dit?

12 jaar geleden
in: Wonen
10.8K
flyingcrow
12 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden!

Het beste antwoord

Toiletvloeistof

De chemische middelen voor het toilet hebben tot doel de luchtjes te bestrijden en de bacteriegroei af te remmen. Deze middelen vallen onder de wet op de bestrijdingsmiddelen omdat ze schadelijk zijn voor het milieu.
Uit onderzoek blijkt dat deze middelen in opgeloste vorm niet echt schadelijk voor het milieu zijn.
De meeste bekende chemische middelen zijn de vloeistoffen van Thetford (Aqua Kem blauw en Aqua Kem groen) en de korrels van Kemdirect.

Alternatieven voor bovenstaan zijn:

een borrelglaasje azijn met een scheutje afwasmiddel in de toilettank doen. Het werkt fantastisch en geeft geen reuk of
twee maatdopjes een beetje biotex blauw (groen schuimt teveel) gebruiken.

Daarbij is het een milieu-vriendelijke oplossing zodat je ook op plaatsen waar geen chemische middelen mogen worden gebruikt/gestort, je toch een "fris" toilet behoudt.
Ik heb het zelf ondertussen geprobeerd...... zowel de kleine alsmede de grote boodschap laten geen luchtjes achter, ongeacht de temperaturen. Buiten het voordeel voor het milieuaspect en het financieel voordeel, is azijn en afwasmiddel overal verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een chemische vloeistof ter voorkoming van stank! Er bestaan wel alternatieven voor die trouwens ook milieuvriendelijker zijn.
Zie hieronder:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een chemische vloeistof