Hoe verwijder je het beste schors van een tak/boomstronk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
16.6K

Het beste antwoord

Eerst laten drogen,dan valt hij er vanzelf vanaf..of kan je het iig makkelijk vanaf peuteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, je kunt het tegelijk met mijn reactie geschreven hebben, maar je zegt eigenlijk hetzelfde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms zijn mensen hun antwoord aan het schrijven terwijl een ander een antwoord plaatst, dus dit is ook een prima antwoord.

Andere antwoorden (1)

De lente en de zomerperiode is de beste tijd om schors te verzamelen, omdat in deze tijdsperiode het schors er makkelijker af gaat. Buiten deze periode kan het schors losgemaakt en verwijderd worden door een dik stuk hout als 'hamer' te gebruiken en redelijk hard op het schors te kloppen. Vooral rond de gedeeltes waar knobbels zitten en waar de zijtakken zaten. Zonder te kloppen blijven deze gedeeltes anders vastzitten. Gebruik als ondergrond ofwel als 'aambeeld' een dikkere tak. Het kloppen van het schors werkt o.a. goed bij populier,wilg, iep en esdoorn.