Hoe maak ik een marmeren badkamertegel vol met kalkaanslag schoon

Kalkverwijderaars mag je volgens het etiket niet op marmer gebruiken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
10.4K

Antwoorden (6)

Kokend water en een borstel.

100% anti kalk van Glorix.

Liggen de tegels op de vloer?
1 Pak een paar oude doeken.
2 Die glorix 100% antikalk goed aanmengen met water (hoe sterker hoe beter, maar pas op dat je niet van je stokkie gaat).
3 Doeken natmaken en op de grond leggen. Morgen pas weghalen/verleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een speciaal product van het merk HG, die is o.a. voor marmer.
Van azijn krijg je matte en gele vlekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij ook de beste keuze! + Je gaat toch niet lopen klooien met allerlei huismiddeltjes of andere middelen waarvan je de sterkte niet kent? Je mooie marmer verdient beter. Het bijhouden en niet zover laten komen zou ik nog willen toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Bas en mijn complimenten voor je prachtige avatar, eigen werk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, van alweer een tijdje terug, Jacobsvlinders in Bretagne.
Het aparte was dat dit vlindertje hartjes op zijn vleugels heeft, terwijl bij andere de rode vlekjes in willekeurige vormen voorkomen.
in marmer zit kalk.kijk dus uit met azijn en met andere agressieve kalkvreters.
probeer het eens met een papje van karnemelk en zout op een kunststof sponsje,eerst een hoekje,als het goed gaat de rest.suc6 ermee.
13 jaar geleden
er zit maar een ding op, en dat is bij een steenhouwer het marmer opnieuw laten polijsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Dasty-serie zit zeker een mogelijkheid voor dat je met allerlei dure dingen begint.

http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/49835-het-succes-van-dasty.html

Zou de gele spray eens gebruiken. Super!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marmer is een poreuze steen, en kalkverwijderaars bevatten sterke zuren.
Dit is inderdaad geen goeie combinatie.

Je kunt het proberen met azijn, dat je eerst aanlengt met water.
Dit kun je op een doek (kort) op de tegel leggen.