Vijverwater opeens bruin.

Ik heb dus al een jaar een vijver, altijd helder wate gehad.
Opeens is het sinds twee dagen helemaal bruin,
Ik heb wel sindskort alle vijverplanten eruit gehaald om ze te laten groeien in een andere vijver.
Kan dit hieraan liggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dit hebben wij ook, het komt door het warme weer Niet door planten wisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat doet het warme weer met het water dan dat het zo troebel word?
Vorig jaar was het ook vaak boven de 30 en had altijd kraak helder water.

Andere antwoorden (1)

je ph van de vijver is niet goed het beste is als je ef zoon test zetje koopt dan kun je het meten en met het mooi weer beginnen de algen ook te groeien
hoop dat je er wat aan heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ph, dat zou nog eens goed kunnen ja, heb er namelijk een groot stuk schors in drijven, als zonplaats voor de schildpadden.
Zal van de dag nog een ph test kopen.