wij hebben last van mieren in huis. Wat kun je daar tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.4K

Antwoorden (6)

In alle hoekjes van je huis muntjes van 5 eurocent neerleggen; mieren kunnen namelijk niet tegen het materiaal waar die munten van gemaakt zijn.
Sinds we de muntjes neerleggen bij ons thuis hebben we er geen meer gezien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is al meerdere keren hier beantwoord. Maar goed daar gaan we. Mierenlokdoosjes, afrikaantjes (zijn plantjes) in de tuin. De looproute van de mieren verstoren met koper(en) munten of koper draad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk allemaal soorten spray en lokdoosjes te koop maar een goed huismiddeltje is glassex. Goed op de mieren en het nest spuiten en weg zijn ze en komen niet terug. Ik gebruik t elk voorjaar/zomer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Mieren
Als u last heeft van mieren is er een plantaardige oplossing voor uw probleem. Als er goudsbloemen, afrikaantjes, lavendel, boerenwormkruid, of bieslook geplant wordt bij de plaats waar de mieren overlast bezorgen maken de mieren liever een omweg. Mieren hebben een hekel aan de geur van deze planten.
Als u last van mieren heeft spuit dan een streep met citroen afwas over de plek waar ze steeds vandaan komen, ze zijn echt de volgende dag nergens meer te vinden
Bij last van mieren kun je koperdraad voor de dorpel van de deur spannen. Mieren komen niet over koper heen.
Heeft u veel last van mieren, strooi dan wat vimpoeder op de nestjes, de mieren hebben een hekel dat de poeder aan de pootjes en de vleugels zitten. Na een paar dagen zijn ze zo goed als verdwenen

Bij last van mieren leg je enkele stuivers op de plek waar de mieren zijn en ze verdwijnen binnen een mum van tijd.

Leg daar waar de mieren binnenkomen enkele kruidnagels, de mieren mijden deze plaats

Met afwasmiddel een lijn trekken voor het gat en daar waar de mieren binnen komen. Even een twee of drie dagen laten staan, en...echt geen last van mieren!

De ingang van de mieren een paar keer goed inspuiten met glassex, ze verdwijnen streeploos.
-

Strooi een beetje bruine suiker waar er mieren komen. Mieren storten zich op suiker, maar de bruine suiker gist in hun magen. Niet goed voor de mieren maar zeker veilig voor spelende kinderen....

Ik heb maizena geprobeerd om mieren te bestrijden in huis (er zit een mierennest net bij de tuindeur), maar maizena helpt niet hoor??

Een teentje knoflook open snijden, en bij het nest neerleggen. Of zelfrijzend bakmeel strooien. (geen mier meer te bekennen )

Strooi daar waar de mieren zijn gewoon wat witte bloem, je zult zien, geen mier meer te bekennen. en ook nog veilig voor de kids.

Last van mieren zet wat mintplantjes bij de deur waar ze binnen komen en weg zijn ze.
-

Er zijn al tig soorten tips voor mieren te bestrijden maar deze stond er nog niet bij en heb er veel baat bij. Strooi in de openingen en paden van de mieren gemalen NOOTMUSKAAT.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is laatst ook al gesteld. Zoek het op en je zult veel goede antwoorden tegenkomen.

Leg gewoon elke dag een vers teentje knoflook waar bij de deur/raam of anderen gaten waarze vandaan komen.

Leg stuivers/1,2,5 eurocenten neer.

Of spuit/spray met azijn wat erg goed helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen gebruiken koperen munten om mieren te verjagen. Ze stellen dat mieren een hekel hebben aan de geur van koper. Het zou hun eigen geursporen verstoren.

Mieren gebruiken de geursporen om elkaar de weg naar voedselbronnen te wijzen. Als het geurspoor wordt verstoord door een andere sterke geur, dan raken de mieren in verwarring en verdwalen ze. Naast koper zouden mieren daarom ook een grote afkeer hebben voor de geur van peper, knoflook en uien.

Wist je trouwens dat als de mierenkoningin doodgaat, dat dan meestal de hele kolonie sterft?