Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn toch die wastrommels in de sloot??

Ik heb het nu al een paar keer gezien, als ik langs een sloot rij (meestal een vrij ondiepe boerensloot) dan hangt er aan een touw of iets dergelijks een wastrommel half in de sloot half erboven. Dus echt die zilverkleurige ronde binnenkant van een wasmachine. Waar dient dit voor? Wat doet het??

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is meestal wel op een plek waar mensen wonen. Maar ik ga er voor 't gemak maar van uit dat daar niet de was in gedaan wordt....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Boeren gebruiken zo'n trommel als filter als ze water uit de sloot willen pompen om te sproeien.
De trommel houdt planten en visjes tegen zodat de pomp en sproeiers niet verstopt raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lijkt mij iets van een filter voor het een of ander.
Het kan ook een zuigpomp zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die zilverkleurige wastrommel komt uit een oude wasmachine en word als filter gebruikt tegen planten enz, dit grove filter is van RVS (roest vast staal)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader gebruikte een wastrommel om zijn gevangen palingen in te bewaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare min. Ik ken dit gebruik ook.
Zou het geen nestkast/nestkorf kunnen zijn voor watervogels?! Daar zie je ook vaak exemplaren van, maar dan meestal van riet of ander natuurlijk materiaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In die trommel zit of een dompelpomp of de opzuigslang van een beregeningspomp die op de kant staat. De wastrommel zorgt ervoor dat er geen kroos en viezigheid de pomp ingaat. Het werkt dus als een filter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding