Kun je een wesp doodmaken met een elektrische vliegenmepper?

Kan een wesp er gewoon tegen? Word hij niet heel kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
10.3K

Het beste antwoord

Het kan wel alleen moet je dan wel even een tijdje de vliegenmepper erop houden want het zijn taaie beesten , maar als je het goed doet zal ie niet meer boos zijn op je na afloop lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet het knopje even ingedrukt houden zodat je zeker weet dat hij goed kapot is, maar jazeker, die dingen zijn zelfs geschikter voor het vangen van wespen (die vrij traag zijn) dan voor vliegen -waarvoor je met een elektrische mepper eigenlijk niet genoeg vaart kunt maken en niet echt kunt 'meppen'. Ze worden zelfs vaak verkocht onder de naam wespenvanger.

Zelf ga ik in het wespenseizoen (juli/augustus) echt niet buiten zitten zonder. De wespen die ik gevangen heb voer ik af in een pot met een laagje ranja, waar ze overigens ook graag spontaan in vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een ideaal middel om wespen mee te vangen. Maar je moet er niet mee meppen, je moet de wespen van onderen 'scheppen' en dan de spanning erop zetten. Dan keer je je vliegenmepper om, de wesp valt op de grond, en je kunt hem doodtrappen als hij nog niet dood is.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij vind jij wespen niet lief. ;-)
itsme
13 jaar geleden
klopt helemaal...
Nou, het ligt er aan wat voor een vliegenmepper je hebt. Ik heb een hele nare ervaring met het doodmaken van een wesp met zo'n elektrisch ding. Zo'n vliegenmepper werkt namelijk met een condensator. Dat is een mini-accutje die supersnel kan ontladen. Als je op het knopje drukt gaat er dus eventjes veel stroom door je vliegenmepper, maar de 10 a 15 seconden daarna moet de condensator weer opladen. Als je dus het knopje ingedrukt houd (zoals iemand hierboven stelt) zou dat niet goed werken, omdat je dan een constante lage spanning doorlaat ipv 1 harde schok.