Is een druppel water in je oog tijdens schimmel verwijderen badkamer schadelijk (zie uitleg)?

Heb ik weer, domme actie, ik had een veiligheidsbrilletje en mondkapje moeten halen maar dat heb ik dus niet gedaan.

Ik heb met een borstel op stok de schimmel verwijdert uit de badkamer, daarna ben ik ermee over het plafond gegaan. Vervolgens was mijn idee om met de harde straal van de douche sproeier alles schoon te spuiten. Zo gezegd zo gedaan, toen kreeg ik dus een dikke druppel precies in mn oog. Of het nou weerkaatste van de muur of het plafond weet ik niet maar schimmel is natuurlijk schimmel. Ik ben gelijk een ui gaan snijden om te huilen, dat werkte slecht dus heb ik de rainbow bridge maar gekeken. Ik heb even kunnen huilen maar ik ben toch een beetje bang. Het heeft verder geen pijn gedaan of wat ook hoor, maar ik ben dus bang dat d schimmel mogelijk verder gaat leven in mn oog met alle gevolgen van dien. Moet ik me zorgen maken of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K
Rieneke1
12 jaar geleden
de rainbow bridge bekijken, wat een vondst! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, tis misschien heel stom maar een van de weinige dingen waar ik echt spontaan van ga huilen. Naar om het zo te misbruiken maar soms moet je wat.
Rieneke1
12 jaar geleden
bij mij springen de tranen ook steeds weer in de ogen, maar ik moest wel lachen dat je dit bedacht had :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest ook wel erg lachen om je acties!
Maar de volgende keer kun je beter je oog flink uitspoelen met lauwwarm water. Dat is sneller en beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat erg eng Bessy, kan me nog herinneren toen we tijdens scheikunde op school moesten leren ogen uitspoelen uit voor het geval dat. 3x raden wie naar de wc is gegaan en daar de rest van de les is blijven staan... =) @rieneke =))

Antwoorden (5)

Nee hoor, je hoeft je geen zorgen te maken, flink knipperen met je ogen was voldoende geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had je nog gewaarschuwd zet een bril op maar je hoeft niet gelijk bang te worden.Het zal waarschijnlijk ff irritant zijn en niet zozeer door die schimmel eerder door hele kleine kalkrestjes of door t toegevoegde schoonmaakmiddel.
Heb je morgen nog last kan je bij de apotheek of drogist een zogenaamd oogdouchesetje kopen.dat is een kapje die je vult met bijbehorende vloeistof en ga je achterover liggen en kan je al knipperend eventuele hele kleine dingetjes die op je oog of onder je oogleden zitten eruit wassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar waarschijnlijk loopt t allemaal niet zo'n vaart dus ga zeker niet panikeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha panikeren!
Een eierdopje (dicht) werkt ook als oogdouche, lenzenvloeistof erin en spoelen maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het oogdouche kapje is speciaal gemaakt op t oog een eierdopje niet en dan lekt de zooi weg en word t een natte boel,wel mooi gevonden suggestie trouwens
Traanvocht bevat een heel scala aan afweergeschut tegen schimmels in je oog. Dat moet ook wel, want er komen dagelijks duizenden schimmels en andere microben in je oog. Je hebt al flink getraand, daarmee spoel je een. Groot deel van de vervuiling weg. Je afweer zal verder zorgen dat de schimmel geen kans krijgt. Een ding moet je niet doen, en. Dat is wrijven in je oog. Want daarmee kan jeje hoornvlies beschadigen, wat het voor een schimmel makkelijker zou kunnen maken om zich te nestelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De schimmels die op en in het menselijk lichaam gedijen zijn andere soorten dan die in je badkamer. Dan nog is je natuurlijke weerstand voldoende om er niet ziek van te worden. Bedenk dat je al geruime tijd aan de sporen van deze schimmel blootgesteld bent geweest, iedere douchebeurt. Daar ben je kennelijk niet ziek van geworden dus is de kans nu ook uitermate klein. Een stukje kalk in je oog lijkt mij schadelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die kalk is inderdaad niet prettig, ik heb een week of 2 geleden mijn buurman van 78 naar de dokter en daarna naar het ziekenhuis kunnen brengen, hij zag niets meer en werd gek van de pijn.
Gelukkig is het goed afgelopen maar ik heb daarna wel zijn douchekop in de azijn gezet.
Een + dus.
Weetje als je nu weer eens twijfeld over of het slecht is voor je ogen en je moet ze acuut schoonspoelen wacht dan niet totdat je gaat huilen maar druk je traan buisje in je ooghoek dicht en houdt je oog open onder de kraan. Hoofd dus naar links of rechts buigen en dan onder de kraan houden. Zo voorkom je dat het je traan buisje in spoelt en spoel je direct je oog schoon lees het etiket van het schoonmaakmiddel of je twijfeld of dag in je oog kwam en hou in de gaten of je klachten krijgt.. Dan weet je zeker dat je eraan gedaan hebt wat je kon doen