hoe krijg ik grote roestvlekken van roestvrij stalen aanrecht af?

Er heeft een tijd een stalen hydraulische krik op mijn rvs aanrecht gestaan. Die werd geregeld nat. Na verwijderen van die krik blijkt er een dikke laag ijzerroest op de aanrecht vast te zitten. Dat heet "vreemdroest". Hoe krijg ik dat weg zonder het aanrecht te beschadigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (4)

Dat krijg je weg en dat moet je ook snel doen, want het gaat verder.
Ijzerroest kan RVS "besmetten".
Ga naar een zaak waar lasmaterialen e.d. verkocht worden en koop daar een soort scotch pannenspons, maar dan wel een professionele.
Ik heb ze op een haakse slijper, want ik werk heel veel met RVS.
Polijst je blad spiegelglad en blijf er daarna minstens 24 uur helemaal af, zodat het RVS de tijd krijgt om een nieuw laagje chroomdioxide te vormen (dat is waardoor RVS niet roest).
Als je meer vragen hebt over dit onderwerp, gooi ze eruit.
Het is mijn vak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is pas vakkennis..
met cillit bang... en weg roest in een keer..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn meerdere Zalfjes voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Softy is een reinigingsproduct om oa roest afzetting weg te halen verkrijgbaar bij Q-ing Chemicals