Wat doen bij stank overlast (sterke visgeur) Van de overburen ?

Sinds dat ik hier woon ( 6 maanden ) is er iedere avond rond 6 uur zware stank overlast , Een echte vieze rotte vis geur van mijn onderburen, heb er wel eens naar gevraagd maar word gezegt dat ze gewoon aan het koken zijn. Maar het is elke dag het zelfde en ook al ruikt mijn huis fris, om 6 uur hangt er weer een ongelofelijke stank die ik niet uit mijn kleren krijg , en vind het erg vervelend als iemand om bezoek komt , want diegene denkt waarschijnlijk dat ons huis stinkt . Wat kan ik hier het beste aandoen ? de buren zelf willen niet echt meewerken .

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij de vraag bedoel ik natuurlijk van de onderburen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (3)

Naar de woningbouw vereniging;) die kunnen je het best helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar probleem. Als jullie een centraal afzuigsysteem hebben mag er geen afzuigkap op aangesloten worden, omdat daardoor de stank de bovenliggende woningen binnenkomt. Als dit het geval is, idd de woningbouw in de arm nemen, die kunnen dan van de bewoner eisen de afzuigkap te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een afzuigkap zonder motor. Dat komt vaker voor in appartementencomplexen etc.
Hierdoor kun je de geur van een van de andere bewoners in je huis krijgen.
Meestal mag je geen afzuigkap met motor installeren, omdat je dan het luchtsysteem verstoord.
Toch zou ik persoonlijk dat wel doen, dan komen er geen andere geurtjes binnen.
Gewoon de afzuigkap op stand 1 zetten.