Maakt het voor het gasverbruik van een woning uit als de cv-ketel te warm wordt door een defecte pakking en iets met de brander?

Onze huisbaas kwam er laatst achter dat de cv-ketel te warm wordt. De pakking moet vervangen worden en er "was iets met de brander". Ik vroeg me af of die defecten relevant zijn voor het gasverbuik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

branderpakkingen, dienen met regelmaat gecontroleerd te worden en zonodig vervangen.Onderschat de schade niet als dit niet tijdig gebeurt. Daarvan heb ik genoeg voorbeelden van gezien.De fabrikanten gegeven daarover ook duidelijke instructies. Maar helaas grote service bedrijven jagen hun monteurs op om productie te draaien. Deze service beperkt zich vaak tot het meten van de C.O en CO 2 waarde in de rookgassen.Vaak blijft de waarde onder de 200 PPM, en dan zullen ze het toestel niet openen om te reinigen. Dat niet reinigen kost de klant belangrijk meer gas. Ga maar eens naast een service monteur staan bij jou ketel en vraag hem met de zelfde meter het rendement van de ketel te laten zien. Voor een HR ketel moet dit boven de 95 % zijn. Zo niet poetsen is het devies.