Boschvaatwasser: water wordt niet warm maar aan t eind v programma wel hete stoom. Hij is 12 jaar oud en programma duurt zeker 3u. Tijd voor n nieuwe?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Twee jaar geleden al...: http://witgoedreparatietips.nl/levensduur.php

Het beste antwoord

Probeer eerst een reinigingsbeurt en goed ontkalken. Als het warmte-element vol kalkaanslag zit, wordt het waswater niet goed warm. Ontkalken is makkelijk en goedkoop zelf te doen. Helpt het niet, kun je altijd nog een nieuwe overwegen.
Inekez1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor jullie reacties.
Ontkalken met wat?
Ik heb al n machinereiniger en soda gedaan.
En ook filter gereinigd.
Maar staat hete stoom los van t feit of t water wel of niet verwarmd is tijdens t wassen?
ronron1212
7 jaar geleden
Gooi er maar twee of drie steradent tabletten in te verkriigen bij de super of de drogist
Inekez1
7 jaar geleden
Als je een machine hebt met een apart verwarmingselement om de vaat te drogen, dan kan daardoor ook stoom (waterdamp) ontstaan doordat het koude water op de vaat alsnog wordt verwarmd en verdampt tijdens het droogproces.
Het water-verwarmingselement komt continu in contact met water en is dus erg gevoelig voor kalkaanslag. Het lucht-verwarmingselement heeft daar minder of geen last van. Ontkalken met soda werkt eigenlijk alleen in heet water. En aangezien je water niet goed warm wordt, doet de soda niet goed zijn werk. Probeer het met speciale machine-ontkalker (verkrijgbaar in allerlei merken bij supermarkt en kruidvat-achtige winkels). Of misschien helpt de tip van ronron (steradent)? Het kan natuurlijk ook zijn dat het verwarmingselement gewoon kapot is. Dan is het wel tijd voor een nieuw apparaat.
paulus811
7 jaar geleden
Goed antwoord Inekez1 +
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank jullie wel. Ik heb alle tips gedaan maar bijv t programma van 50 graden blijft 3u duren. Ik heb de hele filter schoongemaakt want die was behoorlijk vies. Ieks
Ik heb meerdere keren afzonderlijk soda en machinereiniger geprobeerd bij progrmma van 65 graden. T water wordt heet maar t programma blijft 3uur duren en dat begrijp ik niet.
Want dat kost toch ook allemaal water? Misschien is de machine gewoon op?

Andere antwoorden (1)

Voor de prijs van de herstellingen kan je inderdaad beter een nieuwe kopen.
fremar
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Want? Jij weet wat er herstelt moet worden?