helpt een vliegengordijn echt tegen insecten?

in het vorige huis hadden we een hordeur, maar met een vliegengordijn kunnen de katten makkelijker in- en uit lopen.
Bovendien is onze achterdeur 2.35m hoog en zo'n hordeur kost 125 euro!

Hebben jullie ervaring met zo'n gordijn, want volgens mij komen er nog steeds insecten doorheen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb eerst een vliegengordijn gehad: dat werkte goed voor de hond inderdaad, die in en uit kon gaan, maar ook de insecten kwamen erin ;-) Toen een hordeur. Perfect tegen de insecten, maar de hond was er niet blij mee.... en uiteindelijk heeft de hordeur het daardoor begeven. Ik heb nu van die dikke lamellen van horgaas. Werkt voor de hond prima, en de insecten blijven beter daar waar ze horen. Minder goed natuurlijk dan met een hordeur, maar ik ben tevreden. Dus ik raad je die dikke "hor"lamellen aan.

In mijn ervaring maakt het veel uit wat voor vliegengordijn. Bij de Xenos heb je bijvoorbeeld veel vliegengordijnen die eigenlijk alleen geschikt zijn als decoratie, de ruimte tussen de strengen is te groot. Wat ruimte ertussen mag. Het oog van een vlieg werkt zo dat een vliegengordijn met kleine ruimtes tussen de strengen er voor de vlieg uitziet als een massieve muur. Maar wordt die ruimte te groot, dan ziet de vlieg de gaten natuurlijk ook wel. Om een voorbeeld te geven: het gordijn met de hartjes zal niet werken, het gordijn met de staafjes wel. Let er wel op dat dit systeem specifiek tegen vliegen werkt. Wil je muggen buiten houden, dan moet je echt ieder kiertje afsluiten.

Bronnen:
http://www.google.nl/images?hl=nl&source=h...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100