ik woon al ruim 3 jaar samen met mijn broer nu gaat hij dus binnenkort het huis uit maar het huis staat op zijn naam hoe gaat dat veder..

huurcontract staat op zijn naam kan de woningbouw mij eruitzetten ja of nee moet ik snel gaan handelen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Antwoorden (3)

Direct de wooningbouw aanschrijven of je medehuurder mag zijn. Als het huurcontract ook op jouw naam staat, kunnen ze je er niet uitzetten. Als dat niet gebeurt heb je geen recht van spreken.
Ivana
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
maar moet je dan niet eerst 2 jaar medehuurder zijn voor je rechten hebt?
dat staat me zo bij.
Ivana
13 jaar geleden
Dat is overal verschillend. Hier zijn uitzonderingen voor familie. Een moeder die sterft en een zoon achterlaat bijvoorbeeld of twee samenwonende zussen/broers, waarvan er één trouwt. Dat moet ze zo spoedig mogelijk uitzoeken bij de instantie waar het om draait.
Rieneke1
13 jaar geleden
ok bedankt, +
Ja, snel gaan handelen. Als je samenwoont, of dat nu met een partner of met een broer is, en de relatie wordt beeindigt, dan ben jij NIET de huurder als het huis niet op jouw naam staat, zelfs al zou jij de hele huur betalen van jouw rekening. Snel zorgen dus dat ook jij als medehuurder geregistreerd wordt. Anders kun je met wat pech inderdaad op zoek naar een nieuwe huurwoning.

Ik ken dit uit de praktijk eigenlijk alleen van samenwonende stellen met een relatie, maar voor de wet zijn alle vormen van samenwonen - zeker zonder samenlevingscontract, wat je nog iets van zekerheid zou kunnen geven - gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om als medehuurder het huurcontract over te nemen moet je over het algemeen 2 jaar als medehuurder staan ingeschreven. Misschien kan je broer de woning bij je in woonbewaring geven?