wanneer een geiser niet werkt? En wel vonk en gas heeft? Maar toch niet gaat werken?

Toegevoegd na 34 minuten:
hij heeft het altijd gedaan en gaa tnu na een langere periode (winter) niet opnieuw aan.
snap dat dus niet terwijl gas heeft en vonk krijgt. de waakvlam gaat niet aan .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

thermokoppel kapot?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer hem eens aan te steken met een lucifer. Hte kan nl. zijn dat het contact, dat de vonk laat overspringen, niet meer goed op z'n plaats zit, waardoor de vonk verkeerd uitkomt.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaat natuurlijk alleen werken als je een open geiser hebt.
De thermische beveiliging moet vervangen worden. Als je een geiser huurt of een onderhoudscontract hebt vervangen ze die meestal bij iedere onderhoudsbeurt.
Een handige doe het zelver zal zijn hand er niet voor omdraaien. Wees echter voorzichtig. Laat het liever door een vakman doen.