Klepkastje gaat niet open. Wie helpt>

In een wandmeubel zit een klepkastje. Deze heb ik enigszins geforceerd dicht gekregen, maar ik krijg 'm nu niet meer open.
De achterkant van het kastje is dicht.
Er zit een slotje in , met sleuteltje, maar ik ben bang dat het sleuteltje afbreekt.
Onderaan het kastje zit een pianoscharnier en die krijg ik er onmogelijk uit.
Wie heeft de gouden tip om het kastje open te krijgen?
Alvast bedankt!
Marga.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Dat het deurtje niet gemakkelijk sluit komt waarschijnlijk omdat de kast een beetje is verzakt. Als het deurtje rechtsboven klemt kun je aan de linkerkant iets onder de poten schuiven zodat de kast weer in de haak komt te staan (bij klemmen aan de andere kant tegenovergestelde poot).
Als de kast goed haaks en vlak staat zal het deurtje wel weer gemakkelijk openen en sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

sleutel na laten maken en openen. dan heb je een stevige sleutel. toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het een optie om via het sleutelgat van het slotje grip te krijgen op de binnenkant van de kast.
Door met iets wat geen beschadiging op kan leveren voor de kast als voor het sleutelgat
13 jaar geleden
Probeer met een zuignap het laatje open te trekken dit zorgt waarschijnlijk voor de minste beschadiging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gootsteenontstopzuignapding???
Waar zit hij precies vast?? Als hij bij het slotje vast zit kan je dat misschien losschroeven, als hij vast zit aan de bovenkant, zit er misschien een la boven die eruit kan?? Dan kan je hem misschien van binnenuit open doen? Probeer te ontdekken waar hij vast zit en kijk of hij misschien klem zit doordat er iets tussenzit dan kan je dat misschien met een bot mes ertussen uit duwen?? Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien er een sleutelgat in het deurtje zit ten behoeve van het slot kunt u met behulp van een passende schroevendraaier, centerpunt of boortje het slotje wat met 4 schroefjes vast zit los tikken.

De 2e mogelijkheid is om in de achterkant van de kast een
werkgat te zagen, (rechthoek, 4 gaten boren op de hoeken en met behulp van een decoupeerzaag uitzagen)

Merk op dat er op die plek geen spiegel of glazen plaat of legplank bevindt. (of iets wat niet stuk mag)

Benut dat gat om de schroefjes los te draaien.
Vernemen we nog hoe het opgelost is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk staat gewoon de hele kast een beetje scheef / is hij wat getordeerd. Dat heb je wel eens met grote wandmeubelen, en het kan ook in de loop van de tijd gebeuren of erger worden.
De hele kast een beetje recht . in zijn verband drukken (waterpas erbij eventueel) en je zult je kastje weer probeemloos open en dicht krijgen.
Wel daarna de kast even goed aanschroeven, aan de wand vastmaken, of op een andere manier fixeren, want anders blijft het gebeuren.