hoe luid de verzorging van carex?

ik zoek een plant voor een niet hele lichte plaats. ik wil geen varen. ik vind de carex erg mooi maar ik ken de verzorging niet. Iemand tips?

ook weetjes zijn welkom. groeit de plant snel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

ik ben even mijn plantenboek ingedoken.
de carex wil graag veel licht, dus ik denk dat deze plant niet zo geschikt is voor jou.
hoewel het boek wel aangeeft dat het een sterke plant is.
hij is gevoelig voor spint en kou.
verder staat hij graag vrij vochtig.

Toegevoegd na 7 minuten:
voor een niet zo lichte plek zou je ook kunnen denken aan anthurium, monstrera, philodendron of draecena.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord. kunnen monstera philodendron en de draecena ook binnen?
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, dit zijn kamerplanten.
een mals zomerregentje vinden ze wel fijn, maar daar blijft het bij.
ik heb zelf draecena's, en het zijn geweldig makkelijke planten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog iets. ikheb nog wel en zonnig plekje voor de carex. groeid de carex snel?