Waarom doet een wegwerpaansteker het niet meer terwijl hij half vol is?

Ik heb van die wegwerpaanstekers met zo'n wieltje waar je aan moet draaien en een knopje om het vlammetje hoger te zetten. Maar na een tijdje doet hij het niet meer terwijl hij nog half vol gas zit.

Hoe komt dit en kun je hier iets aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nieuw vuursteentje in zetten? Schudden? Zijn allemaal dingen waardoor een aansteker het weer kan doen.

Nee daar kun je niets aan doen Loenie. Ik heb dat ook vaak gehad en voor mij was de oplossing, iets meer betalen voor een betere kwaliteit.

Bij mij helpt het altijd als ik de aansteker even flink door elkaar schud. Als het goed is zitten er in dit type aansteker twee reservoirtjes, het ene met het witte buisje dat het gas naarboven richting het gaatje vervoert, het andere zonder buisje maar wel gevuld met gas. Als het gas rondom het buisje op is, zit er meestal nog voldoende gas in het andere reservoirtje. Even schudden en dan wordt het gas als het ware overgeheveld naar de 'goede' kant. Een hele verhandeling, maar zo ervaar ik het aanstekergebeuren. ;-)

Dit zijn hele slechte goedkope aanstekers,ik herken het fotootje. Ik heb 2 x zo'n pakje met 12 aanstekers voor €1 gekocht en je mag blij zijn als er 2 zijn die het doen.Goedkope troep! En daarom doen ze het niet,maar eh, was je daar zelf ook niet achter gekomen? ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100