Welke bloemen bloeien al in maart?

Ik heb het idee dat bijvoorbeeld narcissen typische 'voorjaarsbloemen' zijn. Zijn hier nog meer voorbeelden van?
(Betreffende een tekenopdracht)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek dit even op op internet, dan heb je in een keer een hele lijst, want het zijn er heel erg veel, dan heb je ook de juiste namen en andere inf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is internet eddijst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een goede vraag trouwens! ik weet wel welke, maar vast niet iedereen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja slimme TZijlstra, ik bedoel google natuurlijk, er bestaan wel een paar honderd voorjaarsbloeiers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
; ) eddijst!

Het beste antwoord

de meeste bolletjesbloemen (bloemen uit een bloembol)
bloeien rond de voorjaarstijd. Narcissen zijn inderdaad typerende voorjaarsbloemetjes. verder zijn crocussen, sneeuwklokjes, tulpjes, irissen, hyacinten en blauwe+witte druifjes in bloei in maart en staan ze volop in de winkels.

verder de vaste plantjes, wij verkopen al vergeet-me-nietjes, ranonkels, helleborus, primula's en viooltjes.

ik raad je sneeuwklokjes of tulpen aan, aangezien die erg makkelijk te tekenen zijn. blauwe druifjes zijn van een afstandje (klein) en met waterverf makkelijk. (de groene steel en structuur van de bloem met groen en met blouwe dunnen waterverf kun je stipjes voor de druifjes maken.) ook zijn viooltjes en ranonkels wel te doen. anders kun je eventueel nog voor de annemoon gaan.

Toegevoegd na 3 uur:
bedoel blAuwe dunnE waterverf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Krokussen.
Overal komen de vrolijke paarse en oranje krokussen weer boven de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sneeuwklokjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
krokussen ,hele mooie witte paarse en gele bloemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad krokussen en sneeuwklokjes, die zijn nog eerder.
Maar ik heb ook al winterakonietjes gezien, blauwe druifjes hyacinthen beginnen hier te komen, de knoppen gaan al een klein beetje open, dus voor het eind van de maand bloeien die volop.
En dan heb je natuurlijk nog de forsythia, en de winterjasmijn, ook met gele bloesem, maar minder uitbundig dan de forsythia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad: er bloeien al narcissen! Ook beginnen de hyacinten, sneeuwklokjes al open te springen.
De blauwe druifjes trouwens ook.
Succes met de tekenopdracht en geniet van de lente met de bloemetjes! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Viooltjes....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speenkruid en klein hoefblad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar onkruid zal hij wel niet willen. ;-)
maar wel mooi he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt gevraagd welke bloemen bloeien in maart - dus mijn antwoord klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
compensatie plus ;) +