Word mijn gras minder goed gemaaid als ik de motor van mijn grasmaaier langzamer laat draaien?

Toegevoegd na 2 minuten:
We praten hier over een benzinemotor.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Een cirkelmaaier moet het puur hebben van zijn toerental, dus hoe sneller de toeren, hoe beter hij maait.
Zeker als het messen bot zijn.
De messen zijn zo gemaakt, dat hij als een propeller ook lucht verplaatst en met die lucht, ook het afgemaaide gras.
Bij een lager toerental zal hij ook minder lucht verplaatsen, dus ook minder gras, of zelfs smoren en afslaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het gras lang en nat is, zou dat kunnen.