Welke rozen bloeien het langst?

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik bedoel rozen voor de tuin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de tuin of op een vaas?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de tuin.

Het beste antwoord

Kies een doorbloeiende soort (blijft gedurende een bepaalde tijd almaar bloeien, soms wel vooral als je de uitgebloeide bloemen verwijdert) of een remonterende/remontant - dat is een bloeiherhalende (die bloeit gedurende 2 of soms 3 periodes in het seizoen).
Sommige rozen (welke types dan ook, klim, struik, noem maar op), bloeien maar 1 keer - dan zul je goed moeten opletten hoe lang ze volgens de kweker bloeien.
Oriënteer je op sites van gespecialiseerde rozenkwekers, dan kun je al kijken wat voor rozen er zijn, in welke kleuren, of ze wel of niet geuren en zo ja, hoe sterk, en hoe lang ze bloeien.
Zo kun je makkelijker een keuze maken.

http://www.dewilde.nl/
http://www.belle-epoque.nl/
http://www.rozenrijk.nl/
http://www.bierkreek.nl/nl/home.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

die van zijde (sorry!)

verse rozen bloeien het langst, met de juiste voeding, en verzorging. als het warm in in de omgeving zijn ze sneller uitgebloeid.

rozen die gekweekt zijn als snijbloem doen het toch wel het langste is mijn persoonlijke ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De duurste! Buiten het feit dat je moet zorgen voor een goed schone vaas (reinigen met bleek en goed uitspoelen) en de rozen goed schuin afsnijd zodat je een mooie ' wond' krijgt en geen blad in het water laat hangen is de kwaliteit van de roos zeer belangrijk. Er zijn duizenden soorten rozen en veel van deze worden geveild in Aalsmeer. Zo komen de roze terecht in de bloemenwinkels echter de allerbeste, sterkste en mooiste rozen zijn voorbestemd voor de export of de 'betere' bloemenwinkels. Deze rozen zijn erg duur. maar als je die in je handen hebt weet je ook waarom. De stelen zijn dik en hard, de knoppen vol, groot en stevig en......ze kunnen weken staan! Een familielid van mij is rozenkweker geweest en die nam wel eens A keus rozen mee. Prachtig gewoon maar niet in de winkel te krijgen. Wil je ook van die mooie rozen, trek je stoute schoenen aan en stap een bij een kweker naar binnen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan een paar duizend soorten en er komen er ieder jaar nog bij, dus is het ondoenlijk je vraag te beantwoorden , maak eerst eens een keuze welk soort roos je wilt.
Botanische rozen
Kruip rozen'
grootbloemige rozen
tros rozen
klim rozen
heester rozen
De hoogte variëert van 20 cm. tot 7 m hoog!