Welk dier graaft een hol in mijn grasveld?

In mijn grasveld zit een rond gaat van +/- 4cm doorsnee en het is erg diep. Een stukje verder (in de border) zit een soortgelijk hol.
Het lijkt mij wat groot voor een muis?

Ik wil graag een val zetten om het te vangen en ergens anders weer uit te zetten, maar ik wil graag weten wat voor dier het kan zijn en welk lokmiddel ik moet gebruiken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
muis
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zie onderaan pagina:
http://www.steenuilenrondwinterswijk.nl/bescherming/muizen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij blijven muizen dicht onder de oppervlakte en ik zie geen spoor van uitgegraven grond. Ook niet van 'bewoning'. Meestal - zeker 'swinters - wordt een gebiedje rond het hol een beetje kaalgelopen.

Antwoorden (1)

Toch een muizenhol. Vergelijk maar met de beelden in de link. Er zijn momenteel erg veel muizen. Het zetten van een enkele val heeft daarom weinig zin. Zorg dat er geen voedselresten rondslingeren in je tuin en wacht verder rustig af. Muizenplagen storten na verloop van tijd vanzelf in elkaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
burgos
9 jaar geleden
Oei, vroeg mij ook af waar die gaten van waren.
Is mij nu duidelijk, bedankt,dacht dat het mollen waren. ++
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gezien de tijd van het jaar zal het wel van een muis zijn, maar vergis je niet ook wespen bouwen nesten onder de grond en kunnen zo'n grote gaten maken als in en uitgang. Wespennesten onder de grond zijn het gevaarlijkst van allemaal. Dus toch altijd voorzichtig zijn met je handen in gaatjes te steken...