Overleven de narcissenbollen het, als er nu een flinke vorstperiode komt?

Gisteren zag ik dat de narcissen al in bloei staan in de stadsperken. Als het nu nog flink gaat vriezen, zullen ze afvriezen. Overleven de bollen het dan wel en komen ze volgend jaar weer op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.1K

Het beste antwoord

We hebben nu te maken met een uitzonderlijke situatie, waar weinig eerdere ervaring mee is.
Maar ik ga er van uit, dat vrijwel alle bollen het gewoon zullen overleven.
En narcissen overleven ieder jaar de vorst die ze krijgen als ze al in bloei staan.
Voor de tulpen echter weet ik het nog niet, het is al eens eerder gebeurd, dat de knoppen van de tulpen bevroren, dus niet bloeide.
Tulpen zijn alleen kwetsbaar als de knop net uit de bol is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja erg uitzonderlijk hier ook al sneeuwklokjes in bloei

Andere antwoorden (2)

Als het gaat vriezen dan stoppen ze met bloeien na de vorst gaan ze gewoon weer verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat al goed zo lang de narcis bestaat.
Natuur regeld zich zelf hoor.
burgos