Kan de lampionplant ook in huis worden gehouden?

Ik heb net twee kleine lampionnenplantjes gekocht. (physalis) Kan ik die in een grote pot in huis houden?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4.1K

Antwoorden (3)

Denk dat dit een hele tijd kan lukken,heb er zelf ook gekocht en die staan er nu toch al twee weken.
fremar
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Plant ondertussen afgestorven(had spint)
Nee, het is een tuinplant die ook nog eens volle zon verlangt.
Binnen zal hij gaan kwijnen en uiteindelijk doodgaan.
Rieneke1
10 jaar geleden
Iedere tuinplant kan wel tijdelijk in huis staan dus ook deze lampionplant.
Tegen de tijd dat hij toch gaat afsterven, zet je hem in de tuin.
Doe je dat niet, dan zal hij ergens in de komende winter binnen gaan uitlopen en door te weinig daglicht dood gaan.
Het daglicht dat een kamer binnen komt, is maar een fractie van het daglicht in de tuin.
Komt bij dat velen tuinplanten een koude rustperiode moeten hebben om uiteindelijk in het voorjaar weer te gaan groeien.
En in huis is het niet koud genoeg.