wat voor beestjes zijn dit? zie uitbreiding

heb net een stukje gefietst, kom ik terug kriebelt er vanalles in me haar en me gezicht maar zie amper wat, totdat ik een heeeel klein beestje zag, zwart en hij beweegt zich een beetje voort als een rupsje, wat voor beestjes zijn dit? ik denk dat ze misschien ongeveer een halve centimeter zijn...

Toegevoegd na 31 seconden:
en ze kriebelen zwaar want na het douchen heb ik er zelfs nu nog steeds last van :S haah

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Het kan een jong eikenprocessierupsje zijn... Dan is het jeuken nog wel even niet over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het gaat om tripsen, zogenaamde onweersbeestjes, zie hier voor meer info:
http://www.museumkennis.nl/nnm.dossiers/museumkennis/i000983.html
Dat je er na het douchen nog jeuk van hebt is waarschijnlijk vooral psychologisch ;-)