Wie heeft er wel eens palmboomzaden gezaaid,en wat was het resultaat?

Ik heb namelijk diverse keren palmzaden meegenomen uit Suriname, maar het is nooit wat geworden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het ontkiemen hangt niet af van de lucht, maar de gemiddelde grond temperatuur.Dat zal in de tropen wel een graad of 27 zijn.Maar als het hier s zomers afkoelt s nachts is de grond temperatuur zo onder de 20 graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in nederland palmbomen zaaien die in de tropen thuishoren kan eigenlijk alleen succesvol zijn indien je ze zaait in een tropische kas,de temperaturen en vochtigheid die je nodig hebt zullen uitzonderingen daargelaten niet voldoende zijn om ze hier te laten kiemen, te meer daar de zaden van palmen vaak erg hard zijn en ze dus en lange kiemtijd nodig hebben.
bijkomende factoren zijn bijvoorbeeld voor kokosnoten dat ze een tijdje in zeewater gelegen hebben,om de schil week te maken,andere zaden moeten het spijsverteringskanaal van een dier gepasseerd ziijn voordat ze kiemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me ook logisch, ooit hier palmbomen gezien dan? Palmbomen komen voornamelijk voor in tropische gebieden dus het heeft weinig zin om ze dan in een koud kikkelandje als Nederland te zaaien.