Hoe heten hairpin legs in het nederlands en waar kan je ze kopen

In t buitenland kan je ze overal krijgen, zie bijv hier: https://www.etsy.com/listing/189256868/4-x-16-hairpin-legs-free-shipping-within?ref=cat_gallery_6&ga_ref=auto-1&ga_search_query=retro+furniture+legs&ga_order=most_relevant&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=NL&ga_search_type=all

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik krijg de indruk dat men het hier dan over hairpin tafelpoten heeft, maar afgezien van Ikea met eentje met een zwenkwieltje eronder zie ik vooral Marktplaats aanbieders.

Antwoorden (1)

In het Nederlands: haarspeldpoten.

Je kunt ze hier bestellen:
http://hairpinlegs.eu/contact-en-bestel/
http://www.mandrel.nl/index.php/product-categorie/hairpin/

Hairpinlegs vinden hun oorsprong in de Verenigde Staten. Vlak na de tweede wereldoorlog kreeg Henry P. Glass de opdracht om een modern ontwerp te maken voor tuinmeubels. Rond 1950 werd het eerste meubelstuk met hairpinlegs ontworpen. Het ontwerp van deze lijnmeubelen trok in de designwereld veel aandacht. Het ontwerp paste geheel in een nieuwe stroming. Dit werd later het minimalisme genoemd. Hierbij werd zo efficiënt mogelijk gebruik gemaakt van zo weinig mogelijk materiaal.
Glass’ hairpinontwerp is nadien door veel ontwerpers overgenomen. Ook hier in Europa vond het ontwerp zijn plek. In veel Scandinavische designs uit de jaren 50 en 60 is de hairpinleg terug te vinden. Ook de Nederlandse ontwerper Cees Braakman ontwierp een bureau in 1950 dat op hairpinlegs rust.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Perfect, dank je!