hoeveel geld mag je op je rekening storten?

Ik heb nog wat contante geld liggen en wil dit graag op mijn rekening storten. Wie weet hoeveel je maximaal mag storten zonder problemen of melding bij belastingdienst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
43.9K

Antwoorden (6)

volgens mij was het maximaal 3000 euro, maar dit kan ook voor alleen internetbankieren zijn, want om nou 3000 euro contant te storten is natuurlijk al een beetje vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het 4000 euro. Maar hoe ik daar bij kom kan ik je helaas niet vertellen.
Volgens mij is daar officieel geen maximum voor als particulier, maar het zal toch niet gaan om tienduizenden Euro's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het geld op legale wijze verkregen is, mag je wel een miljoen storten. Als ik moet helpen sjouwen, kun je me een pm sturen.
paulus811
13 jaar geleden
Best veel hoor. De bank heeft pas iets te melden zodra het officieel een 'ongebruikelijke transactie' is. Dat gaat om bedragen boven de 25.000 euro, en zoveel zal je vast niet in je oude sok hebben zitten.

Verder zit er een maximum aan hoeveel biljetten de stortingsautomaten in één keer aankunnen. Als ik het me goed herinner is dat bij de ABN AMRO 200 biljetten per keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot ca 20.000 euro kun je op je spaarrekening zetten en is veilig tov de belastingdienst!

Heb je meer, dan zul je halve wege december even wat op moeten nemen om het jaar uit te gaan met ca 20 000!

De belastingdienst kijkt naar het saldo van 31 december.

Toegevoegd na 3 minuten:
Boven de 20.000 euro krijg je meer dan een X bedrag aan rente en ga je vermogensbelasting betalen.

Je mag zoveel geld storten als je wilt, maar je moet bij grote bedragen wel aan kunnen tonen dat het eerlijk geld is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is per bank verschillend.

Citaat van deze site:
http://www.spaarbaak.nl/vraagbaak.php?zw=hoeveel+kan+ik+storten+op+eigen+rekening

"De mogelijkheden tot het storten van contant geld verschillen per bank. Grote banken hebben meestal een stortfaciliteit in het bankkantoor.

* Bij ING kunt u geld storten via de sealbagkluis, via de OnbemandStortautomaat (OSA, biljetten en munten tot een bedrag van 15.000 euro), via waardetransport (na overeenkomst met ING) en op rekening derden tot € 1000,- via de balie van een ING-Kantoor, Postkantoor of op een Postkantoor in een winkel.
* Bij Rabobank kunt u biljetten en muntgeld storten. Particulieren* kunnen bij de geldstortautomaat van de Rabobank kunt de Rabo Europas muntgeld en biljetten storten op uw eigen betaal- of spaarrekening. Tegen betaling kunt u ook geld op een andere Rabobankrekening storten. Bedrijven* kunnen tijdens openingstijden storten bij de afstortautomaat in de bankhal. Met sealbags (afstortenveloppen voor biljetten voor eenmalig gebruik) kan men 7 dagen per week, 24 uur per dag storten in een veilige afstortkluis. Om contant geld af te storten hebben bedrijven een afstortovereenkomst nodig.
* Bij ABN AMRO kunt u papiergeld storten bij de multifunctionele geldautomaat. In sommige vestigingen kunt u muntgeld storten bij de muntstortautomaat*.
* Bij SNS heeft men de mogelijkheid voor contante stortingen afgeschaft, wel kan men maximaal € 5.500 in papiergeld (alleen eurobiljetten) verzekerd en aangetekend naar SNS Bank verzenden. Binnen 4 werkdagen wordt dat bedrag op de betaal- of spaarrekening geboekt."

Verder moet je rekening houden met de wet "verdachte transacties".
Als je b.v. meer dan 25.000 Euro stort, is de bank verplicht te onderzoeken of dat wel in de haak is, en er is ook een meldingsplicht.
Hier kun je er alles over lezen:

http://www.spaarbaak.nl/vraagbaak.php?zw=vanaf+welk+bedrag+maakt+de+bank+melding+van+een+contante+storting
en
http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=228