Op mijn balkon heeft een duif 2 eieren gelegd en is aan het broeden wat kan ik nu het beste doen?

Duif

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
36.1K

Antwoorden (9)

Niets, laat het beestje zijn eieren uitbroeden.
Niet te veel storen in ieder geval, anders verlaat hij zijn nest en laat de eitjes achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er van genieten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, lekker van achter je raam ernaar kijken. Leuk joh, zo'n duivennest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt hè! Wij hadden er in het verre verleden ook 1 op het balkon, zoooooo mooi; dat hele proces van heel dichtbij meemaken!!!
Iedereen dank voor de +jes!
Lekker laten zitten en ervan genieten :)
13 jaar geleden
Jong en nieuw leven ontstaat op jouw balkon. Gun ze dat mooie plekje en bemoei je er vooral niet mee, 'n Duif lost dat zelf allemaal op. Jouw enige 'inbreng' is dit tafereel te beschermen tegen boosaardige invloeden van buitenaf....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alz je ze weg wilt hebben zou ik het nest van het balkon gooien en een schokapparaat neerleggen

Toegevoegd na 1 dag:
het is aleen zeer effectief, wel zielig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Zal in jou bed een schokapparaat leggen ... o nee, dat bed heb ik al naar buiten gegooid ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook geen duiven fan, maar het kan natuurlijk iets subtieler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1 voor al mensen die hierop al geantwoord hebben. Argh...
Leuk! Een broedende duif op je balkon! In principe hoef je er niets aan te doen. Het enige is dat je je balkon zoveel mogelijk moet vermijden om niet te storen. Duiven broeden een kleine 3 weken en dat is te overzien. Daarna duurt het wel even voordat de jongen uit het nest gaan. Je kunt het zo van heel dichtbij meemaken.
Als je dit allemaal toch niet ziet zitten en het eigenlijk maar heel lastig vindt, kun je de eieren 'schudden". De duif gaat weg als de eieren niet uitkomen.(zie onderstaande link).
Niet leuk, maar er kunnen omstandigheden zijn dat je geen duiven op je balkon kan hebben.

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=2486
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks behalve genieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duiven beginnen met koeren wanneer de zon opkomt.
Daar moet je maar tegen kunnen als ze op je balkon nestelen.
Duiven, en andere vogels ook, ontlasten zich bij het aanvliegen van het nest. Waar ze nesten heb je dus schijtoverlast.
U heeft een balkon, de onderburen krijgen de shit.
In mijn tuin, en die van de buren, worden de duiveneitjes geruimd door kauwtjes en eksters die er dol op zijn.
Als dat bij u niet gebeurt, zou ik zeggen: ruimen, dat nest, meteen bij eerste aanleg, want je blijft anders jarenlang zitten met de overlast ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook ná het uitvliegen van dit nest het nest verwijderen en bijvoorbeeld gaas spannen op het balkon.
Pieter2011
13 jaar geleden
Helemaal mee eens! Duiven horen niet op je balkon, ook niet als het "stadsduiven" zijn (die in Amsterdam niet voor niets 'vliegende ratten' worden genoemd vanwege de vele ziektes die ze overbrengen). Ze schijten alles onder, ook bij je buren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juistem ; ruimen als je er bij kunt !
Als ik op die manier die twee duiven bij mij uit de tuin wegkrijg of in elk geval een nieuwe generatie kan voorkomen, zal ik dat zeker niet laten.
Wat een herrie en een rotzooi maken die beesten ; ze jagen alleen maar de leuke kleine vogeltjes weg.
Niet storen, laten broeden en dan genieten dat je dit wonder van de natuur mag meemaken. Is ons overkomen op vakantie in Griekenland op het balkonnetje van ons appartement. Wat waren wij ontroerd....:)