Is een verhuurder verplicht opslag te regelen als je 10 dagen niet in je huis kan slapen,douchen ,toiletteren voor je spullen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, niet specifiek. Je krijgt een vergoeding. Bewoners die als gevolg van renovatie of sloop moeten verhuizen, krijgen van hun verhuurder een tegemoetkoming in de verhuis- en herinrichtingskosten van ten minste 5.135,88 euro (het huidige geldende bedrag voor de sociale huursector). Dit is een minimumbedrag. Daar kun je ook een opslag van huren. Hoe dat uitgewerkt wordt hangt af van gemeente en van woningbouwvereniging.

Bronnen:
http://www.interveste.nl/infonet/2008/03/

Te zien aan uw andere vraag kan u daar helemaal niet meer verblijven gedurende minstens die 10 dagen. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat uw verhuurder daar een regeling voor treft. U kan best uw huurcontract er eens op nalezen want dit is tenslotte een bindend document, voor beide partijen. Ik heb sterke twijfels of men die klus in 10 dagen kan klaren want bij de door u beschreven werken komen daar nog een pak aanverwante werken bij, één voorbeeld: als men de kozijnen vernieuwd moet men ook het pleisterwerk herstellen, idem bij het nieuwe plafond, zonder van de opkuis te spreken. Reken dus maar vlug 3 weken. Laat maar iets weten, ik ben nieuwsgierig, toch succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100