Is een verhuurder verplicht opslag te regelen als je 10 dagen niet in je huis kan slapen,douchen ,toiletteren voor je spullen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Pieter2011
11 jaar geleden
Zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-verhuiskostenvergoeding.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen als die spullen ook je huis uit moeten. Als de spullen kunnen blijven staan en ze gooien er een zeil overheen niet.

Antwoorden (2)

Nee, niet specifiek.
Je krijgt een vergoeding.

Bewoners die als gevolg van renovatie of sloop moeten verhuizen, krijgen van hun verhuurder een tegemoetkoming in de verhuis- en herinrichtingskosten van ten minste 5.135,88 euro (het huidige geldende bedrag voor de sociale huursector).

Dit is een minimumbedrag. Daar kun je ook een opslag van huren.
Hoe dat uitgewerkt wordt hangt af van gemeente
en van woningbouwvereniging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Te zien aan uw andere vraag kan u daar helemaal niet meer verblijven gedurende minstens die 10 dagen.
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat uw verhuurder daar een regeling voor treft. U kan best uw huurcontract er eens op nalezen want dit is tenslotte een bindend document, voor beide partijen.
Ik heb sterke twijfels of men die klus in 10 dagen kan klaren want bij de door u beschreven werken komen daar nog een pak aanverwante werken bij, één voorbeeld: als men de kozijnen vernieuwd moet men ook het pleisterwerk herstellen, idem bij het nieuwe plafond, zonder van de opkuis te spreken.
Reken dus maar vlug 3 weken.
Laat maar iets weten, ik ben nieuwsgierig, toch succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat idee had ik ook ,ik heb zelden gehoord dat planningen gaan volgens plan. wat is trouwens een opkuis? Zoals ik nu begrepen wordt moeten de meubels ingepakt en afgedekt worden,vindt het geen prettig idee dat wanneer je in die tijd niet van je woning gebruik kan maken alles zo blijft staan.